בשבילך

ואולי זה יותר מדי?

י"בתית

אני יושבת על הרצפה ומכינה ערכות נש"ק יחד עם עוד שלוש בנות ממש חמודות מט'.
"אז איך הבית ספר עד עכשיו?" אני שואלת אותן בין קיפול של קרטון והכנסת 2 נרונים פנימה, "כבר עבר הזמן הרשמי של 'תחילת שנה'…"
"סבבה," עונה אחת בקצרה.
"כאילו ממש נחמד והכל," מפרטת יותר השניה.

"בעצם התחילה לכן עכשיו פעילות כזאת של 'המעגל' נכון? איך זה?" אני יודעת את זה כי גם אני מדריכה ב'מעגל' הזה, לכיתות י', אבל מעניין אותי איך זה תופס את הבנות.

"האמת שזה מעצבן ממש," פותחת השלישית במתקפה שלא התכוננתי אליה, "כאילו עד שיש לנו הפסקה גם אותה לוקחים לנו לעוד איזה פעילות? מעצבן!"
"וואו," אני עונה ברכות, גלגלי השיניים שבמוח שלי מסתובבים על 120 קמ"ש, "בעצם אבל הפעילות הזאת היא די בשבילכן. כאילו, אני מתכוונת, הבנות שחשבו על לעשות את זה לא רצו לקחת מכן הפסקה.. הן רצו לעשות משהו טוב…"
שתיקה.

"בעצם אם היו אומרים לכן שיש תקציב בלתי מוגבל לעשות לכן משהו שאתן רוצות, מה הייתן אומרות?" אני שואלת וחשוב לי באמת להבין למה בנות האלה זקוקות.
"עוד הפסקה" נחרצת השניה והאחרות מצטרפות אליה בהנהוני ראש. "אבל אתן יודעות, אי אפשר לשנות את המערכת," אני מנסה שוב, "אין איזה פעילות שהייתן רוצות… מבצע…"

הראשונה מעקמת שפה ואף. "בתיכון הזה יש יותר מדי מבצעים" היא יורה, "נכון," מצטרפת בלחץ גם השניה, "יש פה ממש הרבה מבצעים וזה מעצבן כי אי אפשר להספיק את הכל! מבצע גאומ"ש ושורה ראשונה והמבצע של הבית ספר ומבצע של בנות חב"ד ושל אחות והתוועדויות שכבתיות ודוחות ועכשיו גם מבצע של צניעות ותיכף יהיה עוד מבצע הכנה לי' שבט…." הקול שלה דועך בייאוש.

"את יודעת אבל שאת לא צריכה לעשות את כל המבצעים" אני מזכירה לה אבל היא מתפרצת עלי, "אבל בכל המבצעים יש דברים כל כך שווים בסוף, למשל המבצע גאומ"ש מקבלים בסוף מטבע ואני רוצה מטבע של הרבי! ואני רוצה גם לטוס להאדיטש ולזכות בדולר של הרבי ובקיצור אני לא יכולה לוותר על אף מבצע!"

"אני לא יודעת, אני אגיד לך מה אני עושה. אני חושבת שבאמת אי אפשר לעשות את הכל בבת אחת.. זה כמו 'תפסת מרובה לא תפסת'. אני למשל עושה רק את המבצע של הגאומ"ש."
"נו ברור, זה המבצע הכי קל," מטיחה השלישית, "אז מה?" אני עונה לה, "בדיוק! זה המבצע הכי קל ולכן הכי כיף לי לעשות אותו.
"תבינו," אני מנסה להסביר, "אני באמת חושבת שאין רעיון לנסות לעשות הכל. וגם תחשבו – אם עושים יותר מדי מבצעים בבת אחת בסוף לא מצליחים באף אחד ואז גם בכלל לא בטוח שנכנסים לכל ההגרלות. אני מציעה לכן שתתמקדו בדבר שאתן יותר אוהבות אותו או שהכי קל לכן איתו."

"כן, אבל אני בכלל חצי מהמבצעים לא מבינה מה הולך בהם, אז איך אני אמורה לדעת אם זה תחום שאני אוהבת או לא?" מתעצבנת הראשונה, "זה ממש מעצבן, שתדעי לך, אף אחד לא בא ומסביר מה המבצעים והכל כל כך מבלבל, פתאום אני מגלה שהמבצע שחשבתי שהוא של הבית ספר הוא בכלל של בנות חב"ד, או ההפך. אי אפשר ככה!"

"נכון" אני מסכימה ומחרישה. ועושה עוד ערכה.
הן צודקות, צודקות מדי.

אחר כך הרבה ימים אני חושבת, חושבת. והפרצופים האבודים של הבנות האלו עומדים לי מול העיניים ולא זזים.

אני יודעת שכשבנות מתיכונים אחרים שומעות על כל המבצעים שיש לנו הן מקנאות, הן אומרות שהלוואי ולהן היה כזה מבחר והווי.
אני מבינה את העיקרון שבריבוי הזה, כדי שכל ילדה תוכל לבחור מבצע אחד שאליו היא מתחברת יותר.
ואני גם רואה את הבנות וקשה להן.
גם לי קשה, וב"ה בכיתה ט' הבנתי לבד שאי אפשר הכל ולכן התמקדתי רק במשהו אחד. אני אף פעם לא הצלחתי לעשות אפילו 2 מבצעים בו זמנית.

מה עושים??
בנות, בבקשה בתגובות. אני י"בתית ויש לי השפעה מסויימת על המורות שנמצאות בעמדות מפתח.
מה דעתכן? מה אתן חושבות? בנות לא מהכפר – גם אתכן אני רוצה לשמוע.
אם אני אדע יותר טוב למה בנות ט' וי' זקוקות אולי אני אוכל למשוך לכיוון שלכן. ואם אתן רוצות רק שקט, וחופש, זה גם בסדר גמור, ואני אגיד להנהלה למתן קצת דרישות ופעילויות, כי מגיע לכן לקבל את מה שאתן רוצות.
תודה.

שמרי במחברת

לא רשומה עדיין? הרשמי

עוד באותו נושא:

מגדירים מחדש

לחץ חברתי? לא מדויק! אז תמיד כולן זורקות את שתי המילים "לחץ חברתי".. מישהי פעם חשבה מה זה? מישהי פעם חשבה מה הצירוף מילים הזה אומר? אז צריך להסביר מה זה אומר בכלל ה"לחץ חברתי"' הזה;

הוסיפי את התגובה שלך:

10 תגובות
  1. כפחית הגב

    אמאלה וואו לרצות את כל המבצעים זה כזה טטית

  2. כפחית לשעבר הגב

    קודם כל, איזו מתוקה את!!!
    כאחת שלמדה בכפר, אחד הדברים שאני גאה בתיכון שבו למדתי זה כמות המבצעים והאווירה החסידית!!!!
    ככל הזכור לי, המבצעים בדרך כלל לא היו חובה…. כך שאין כאן שום בעיה של עומס. מי שמעניין אותה ויש לה כח – שתעשה, ומי שלא – לא.
    אבל עצם העובדה שזה קיים באווירה – זה כבר משפיע וזה מדהים בעיני!!!
    לדעתי – לא לוותר על שום דבר!

  3. שושה הגב

    היי, אני טטית..
    אני חושבת שזה באמת קצת מכביד שיש הרבה מבצעים, מצד אחד זה כיף, אני באמת רואה בזה את הצד החיובי, מצד שני זה כן מכביד ואפושהו גם קצת חופר לפעמיים, הייתי ממליצה או להוריד מבצע אחד לפחות.. או לעשות רווח של זמן בין מבצע למבצע..

  4. סבתא חנה הגב

    פעילות ומבצעים זה ממש כיף יותר מהפסקה רגילה שמדברים ולא עושים עוד כלום.

  5. אחת שלמדה בכפר הגב

    אני אחת שלא יכולה להפסיד מסיבות. משמע, עשיתי את כלללל המבצעים כללל השנים.
    היתה שנה שעשיתי במקביל איזה 4 מבצעים. שכל אחד כלל לימוד ארוך, מבחנים ומבחנים שוליים על החומר הלימודי;)
    אבל תכל'ס, במבט לאחור, עשיתי ולמדתי בשביל הזכיה. לא למדתי לשם לימוד. לא באמת יצאתי מהתיכון עם מטען של לימוד במוח. יצאתי עם הרבה אכזבות וזכיה אחת מתוקה.

    עכשיו כשאני אחרי, אני משתדלת ללמוד דברים לשמה, בשביל הנפש האלוקית. ועכשיו, הרבה יותר כיף לי! הרבה יותר טוב לי! הרבה יותר מחובר לי!

    אז לא יודעת מה לומר.. כן אפשר להצליח לרקוד בכל החתונות. אבל השאלה כמה תצאי מחוברת..
    אם בכלל אין סיכוי שתתחברי בגלל הזכיה שעומדת בסוף אז אולי כדאי לעשות הכל, כדי לפחות להגדיל את הסיכויים לזכיה;)

    • ילדה הגב

      אני אישית שונאת מבצעים, אני אפילו לא מתענינת , כלום.
      זה לא עוזר לי משום בחינה אז אני לא משתתפת במבצעים לדעתי זה לא מועיל.

  6. #נורמלית הגב

    את את דברייך אמרת. "תפסת מרובה לא תפסת" מסכם את כל העניין. כיתה ט' זה הזמן היחיד שבו המשמעות של "הפסקה" היא אכן הפסקה, ולא ריצה אחרי מורות, לארגן את המבצע הבא או למידה לבגרות. שינצלו את הזמן, הוא לא יחזור

  7. מהרהוריה של טטית... הגב

    וואוו זה פשוט נכתב עלי!!!
    אני לא השתתפתי אםילו במעגל אחד לביינתים..
    למה זה בהפסקה…:|
    והמבצעים האלה… זה ככ קשה!!
    אני עושה הכל, וברגע אחד נשברת ומפסיקה עם הכל!!!

  8. השם שלי* הגב

    וואי, איזה נשמהה את שאת ככה חושבת עלינו..
    אז קודם כל תודה!
    ולשאלתך, אני חושבת שמלאא מבצעים זה הרבה יותר נחמד מאשר שלא יהיה כלום.
    אבל אולי חשוב פשוט יותר לתזכר לגבי המבצעים..
    נגיד המבצע גאומש, אני לא חושבת שיזיק מידי פעם להזכיר ברמקול עליו..
    וכנל לגבי כל המבצעים..
    בתודה מראש!😘

גלילה לראש העמוד

תודה על נדיבות ליבכם!

כיצד תרצו לתרום?