מה היא רוצה ממני?

חיתוכי-אייקונים-ריבועים_61

הייתה לי סוג של משפיעה כשהייתי קטנה ומתפתחת, היא הייתה מדריכה שלי מהקעמפ ושאלתי אותה מלא שאלות חסרות קשר ודיברתי איתה על דברים הזויים של ילדות בתחילת ההתבגרות. זה היה לפני שנתיים. לפני שנה וקצת הבחורה התחתנה ואני שחררתי ממנה סופית ולא דיברתי איתה בכלל, וכרגע יש לי משפיעה אחרת. השתניתי נורא ועכשיו אני ב"ה בוגרת יחסית חחח:) אבל לאחרונה שנה וחצי אחרי שההיא התחתנה היא התחילה ליצור איתי קשר בצורה מאוד… זה נראה כאילו מישהו אמר לה היי את זוכרת את ההיא? היא מתגעגעת אליך דברי איתה, היא צריכה עזרה… ואני בכלל לא צריכה שום עזרה. הכל בסדר איתי, החיים שלי דבש והיא כבר לא קשורה אליי ולא מכירה אותי.. היא מתקשרת אליי, שולחת לי הודעות באמצע הלילה, קיצר מטרידה את שלוותי חחח והיא עושה את זה בצורה מאוד לא נעימה, כאילו הנה אני המבוגר שיוציא אותך מצרותייך ובכלל אין לי שום צרות מה היא נופלת עליי?? השאלה שלי היא מה הסיכויים שהיא צריכה את העזרה שלי? למה אישה נשואה שנה וחצי אחרי חתונה מפתחת קשר עם ילדה שלא דיברה איתה שנה וחצי בכזאת צורה? ובכללי, מה אני אמורה לעשות איתה? היא כבר לא מכירה אותי ואני לא אותה…

שלום לך יקרה!

איזה כייף שאת יכולה היום להסתכל אחורה ולהגיד "היום אני במקום אחר לגמרי." ומצד שני, מתסכל שיש אנשים שעדיין תקועים בעבר ומשאירים אותך בדמיון שלהם שם…..

קשרים משתנים במהלך החיים
טבעי מאוד שבמהלך החיים ניצור קשרים עם אנשים לתקופות מסוימות ולאו דווקא נמשיך איתם כל החיים.(למעט קשר זוגי שהמטרה בו שונה ואני מאחלת לך קשר איתן וטוב לכל החיים…) כאשר  מאבדים עניין בקשר, כנראה שהצורך ההדדי שחיבר ביננו כבר לא קיים יותר, כיוון שאחד הצדדים או שניהם, השתנו, התפתחו והם זקוקים כעת למשהו אחר. הרבה פעמים קשר עם חברה מאז ימות הגן לדוגמא, כבר לא בהכרח מתאים לי בתיכון…

בתקופה שהיה בינך לבין המדריכה- המשפיעה קשר קרוב, כנראה שהוא תרם לך והיה משמעותי בשבילך. משהו שהיה נכון לך לאותה תקופה. המשפיעה שלך הייתה שם בשבילך, שותפה לרגשות/ מחשבות/ חלומות שהיום את מסתכלת עליהם כשטויות של ילדה מתבגרת מבולבלת…כנראה שההקשבה והאכפתיות שלה היו חשובות לך באותה תקופה, ומי יודע? אולי עצם השיתוף עזר לדברים מסוימים בתוכך להבשיל וסייע בעקיפין לתהליך ההתבגרות היפה שאת מתארת….

היום, ברור שאת במקום אחר לגמרי ולא זקוקה לקשר הזה יותר.  הרגשות שלך כלפיה הן מדד טוב לכך ואת איבדת עניין בקשר ולא רואה שום טעם לחדש אותו. מצאת משפיעה שמתאימה לך לתקופה הנוכחית ולתהליכים שאת עוברת היום.

להוקיר תודה ולשוחח
אז מה עושים?

ראשית-מכירים טובה ותודה בתוכי למשפיעה שלי לשעבר שהתאימה לי אז ותרמה ככל יכולתה באותה תקופה.

אח"כ כדאי להרים אליה טלפון ולהודות לה  על התקופה שהיא הייתה שותפה לחייך ועזרה לך ככל יכולתה. הביעי את הערכתך לזמן הרב שהקדישה לך ולהרגשה הטובה שנתנה לך באותה תקופה. הסבירי לה שהיום את כבר לא במקום הנזקק שהיית בו פעם ותני לה קרדיט שאולי חלק מזה זה בזכותה.(מי יודע?)

ספרי לה שבתקופת החתונה שלה מצאת משפיעה אחרת שמתאימה לך לתקופה הזאת בחיים.(ולא בטוח שהיא תמשיך להיות המשפיעה שלך עד זקנה ושיבה…כל עוד את יציבה ולא מחליפה משפיעה כל חודשיים למשל, זה לגיטימי)

בקיצור-עדינות, כנות ופתיחות יסייעו לך לסיים את הקשר בצורה נכונה.

למה המשפיעה רוצה קשר?
שאלת גם האם יתכן שהיא זקוקה לי? למה שאשה נשואה תרצה קשר איתי?

קשה לדעת בדיוק- ניתן רק לשער:

-יתכן מאוד שהקשר בינכן תרם גם לה. המקום הזה שהיא סייעה  למישהי אחרת והייתה בשבילה דמות תומכת- בוודאי יכול להעצים ולתת הרגשה טובה. יתכן שהיא רוצה להמשיך להרגיש את חווית הנתינה הזו. אולם כיון שכמו שפרטנו, לך הקשר הזה כבר לא מתאים, לא נכון להמשיך אותו והיא תמצא בע"ה מקומות אחרים ומתאימים לתרום מעצמה.

-האופן שהיא יוצרת קשר-הודעות באמצע הלילה וכו' נשמע אכן לא מתאים.

האם היא זקוקה לעזרה? יתכן, אך אני מסופקת האם היא פונה למקום הנכון בכדי להיעזר. יש לקוות שכאשר תבין שהקשר בינכן תם, היא תפנה לאישה לפחות בגילה על מנת להיעזר באמת. אם היא אכן תשתף אותך בקשיים מחייה, טוב תעשי אם תאמרי לה שזה גדול עלייך וכדאי שתפנה למישהי שבאמת תוכל לעזור….

בטוחה שהבנת את הרעיון…

את יכולה להתייחס לכל זה כעוד שלב מאתגר בדרך האין סופית להתבגרות -שנמשכת כל החיים.. ההתנסות  הזו תאמן אותך איך לסיים קשרים בצורה בוגרת ובריאה ומתוך הכרת טובה.

בהצלחה רבה!

איתך בדרך, רבקי

rivka@shutafotbaderech.co.il

עוד בנושא
לא נמצאו המאמרים המבוקשים
פוסטים חדשים
אבדה תקוותנו
ילדה בת 8 עיניים גדולות ירוק חמוץ נמשים קטנים מתחת לעין וקמטים, הרבה קמטים כמ...

ציפור בלי כנף

מהיטבאל/ מ. קינן *הלוואי*
סדרת הספרים שהכי אהבתי היא 'ממלכה במבחן' של מיה קינן. הכתיבה, העלילה, הגיבורי...

קוקטייל אביבי

צבועה בלילה
ובלילה אולי בידיים שרוטות מאכזבה אוריד מסיכה אולי לא אולי היא לא תירד דמעות ל...

חביתה מקושקשת

חיים את הזמן /מצורע
הפרשה שלנו עוסקת בדיני נגע הצרעת ומפרטת אותם. אחת ההלכות היא שאם אדם נטמא בצר...

דרשנית בהתהוות

אש האהבה
אבא אתה לא צריך אותי. אבא אני צריכה אותך! אבא לא צריך אותי, אותי כן. אבל לא ת...

דומיה נפשי

תותים זה טעים
חברות תקשיבו אני לבד. אבל כ"כ מוקפת.. בה בזמן האחרון התחלתי להעריך את עצ...

מאמית אחת

י״א ניסן רעיון כללי
פורסם לראשונה: ח׳ בניסן תשפ״ב רבי-קשר-אני? הבדל בין חסיד לרבי היא אינסופית א...

מפג

אוהבת את עצמך באמת ורוצה לעזור? כנסי😉
אוף. תקשיבו. יש לי קטע מעצבן שכשאני כועסת וקצת עולים לי הפיוזים(אני גי'נג'ית....

אחת. שנמאסה. על עצמה. איך שהיא.

3 תגובות

  1. וואו תשובה מהממת!!!
    כל פעם לקרוא פה את האהבה לכל אחת, את פקיחת העניים המטורפת
    פשוט אור!!
    ואין עליכן מדהימות כל מי ששותפה לאתר הזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות