איך להתרגש מהשיגרה?

icon_18

איך אפשר להתרגש מהיום יום הפשוט, ההליכה לבית הספר, הקימה בבוקר וכל הדברים שאנחנו עושים באופן קבוע ?
אסביר קצת מאיפה באה לי השאלה הזאת..
אני תלמידת תיכון ממש לא מצטיינת זאת אומרת במבחנים אני מקבלת מאיות אבל לא בגלל שהייתי נוכחת בשיעורים, אני כמעט ולא מגיעה…
אני כל הזמן בורחת מהחיים האמיתיים והרגילים מחפשת ריגושים, טיולים, חברות, מסעדות וקניונים הם אלו שמרגשים אותי וגורמים לי להרגיש כייף.
חוץ מזה שכל זה גורם לי הרבה להחסיר ולא להגיע לבצפר אני גם מרגישה שזה לא תיקני ונורמלי..
אני מסתכלת על חיים של אחרים ואחרות, הם לא מדי יוצאים מהשיגרה כמוני והם עדיין כ"כ שמחים ממה שהם עושים ברגיל..
למה אני לא מצליחה להתרגש מזה? למה אני כל הזמן מחפשת ריגושים- לברוח מחיי היומיום? מה עליי לעשות כדי שזה ישתנה? שאני אחייה רגיל ורק מדי פעם אעשה איזה חוויה מדהימה, כי זה חשוב לכייף אבל חשוב יותר לדעת להפוך את השיגרה לכייף..
אשמח לקבל מענה ועזרה…
תודה מראש:)

שלום לך שותפה יקרה!
את קוראת להתנהלות שלך בחיים בשם "בריחה", הריגושים והחוויות נדמים לך כאילו שאינך מתמודדת בעצם עם שגרה רגילה כפי שהאחרות סביבך.
ואני רוצה פשוט לשאול אותך, האם אכן זו בריחה. את יודעת בוודאות שיש לך ממה לברוח?
כשאני קוראת את השאלה שלך מבלי להכיר אותך אישית, עולות לי אפשרויות מגוונות לצורך שלך לריגושים בתדירות גבוהה. אתאר לך ואת תוכלי לבדוק אם יש משהו שנכון לך.

קודם כל יכול להיות שמשהו בחייך גורם לך לרצות הרבה אוורור ואת זה את יכולה לנסות לזהות, כי לא כתבת על זה.
מעבר לאפשרות הזו, בהחלט יש אנשים שסף הריגוש שלהם גבוה. פרוש הדבר שהם מחפשים פעם אחר פעם משהו שמאוד ירגש אותם ומתקשים ליהנות מהרגיל והשגרתי, יכול להיות שהלימודים לא מספקים אותך, נרחיב על הנקודה הזאת בהמשך.
האמת שלא משנה הסיבה, התוצאה והמציאות היא זו שאנחנו נתמקד בה כרגע. המצב הזה לא טוב לך לאורך זמן, משום שלהתרגל ל"כיף" שאיננו השגרה יגביר את הצורך הזה עוד ועוד. ופתאום הדברים שפעם נהנית מהם כבר לא יספיקו, תתקשי גם ככה למצוא משמעות לאורך זמן.
כשאפשר לשבור את השגרה מידי פעם, זה מקסים ומהנה. אבל לצורך כך צריכה להיות שגרה. ואולי מה שקצת מרתיע בשגרה זו המחויבות והקביעות. ואת רוצה ובצדק, ליהנות גם מהמציאות הקבועה והרגילה.
ולכן השאלה שלך כל כך במקום ונכונה: איך אפשר להתרגש מהיום יום הפשוט?

כמה כיוונים שתוכלי לנסות:
1. לאתגר את עצמך
אני יוצאת מנקודת הנחה שנערה חכמה כמוך – שמסוגלת לקבל ציונים טובים במבחנים על אף שהחסרת מהלימודים – הלימודים הם לא אתגר מספיק בשבילך. את כנראה מסוגלת מעבר לדרישות של בית הספר ולכן פחות מוצאת בו עניין. קיימות אפשרויות מגוונות איך תוכלי להפיק מעצמך יכולות וכישורים שמחכים לפרוץ ממך החוצה:

אחר הצהריים: התנדבות למשל, במסגרת ארגון "שפרה ופועה". התנדבות בבית חב"ד המקומי בארגון התוועדויות / טלפונים לתורמים וכד'. עבודה מהצד כמו הקלדה, שמירה על ילדים או אפילו עזרה בעסק כלשהו שאת מכירה. ארגוני בנות של חב"ד תמיד ישמחו לקבל כח ומרץ מנערה מוכשרת כמוך.
בזמן הלימודים: בבקשה בדקי עם המורות האחראיות: האם יש בגרויות שאת יכולה להקדים. מסוגלת ליחידות גבוהות? אולי תנסי לגשת להכי גבוה שהתיכון שלך מאפשר לגשת אליו במקצועות השונים. ובתיכון עצמו יכול להיות שישמחו להיתרם ממך לתחומים אחרים שאינם לימודים, כמו ריכוז חברה, סיוע באירועי בית הספר השוטפים וכד'. אני מניחה שאם תציעי עזרה יקבלו אותה בשמחה רבה.
יש לי הרגשה שאת תמצאי בקלות רבה רעיונות נוספים ומרגשים לפעול בהם.

2.להציב מטרות ויעדים
אחת הדרכים להתמודד עם השגרה ועם המחויבות שהיא טומנת בתוכה – זה לקבוע יעדים מוגדרים שאת רוצה להשיג ולהתחיל לכבוש אותם. זו תחושת ריגוש מהסוג השגרתי. קוראים לזה סיפוק.
ניקח דוגמא: נניח ואת רוצה להסדיר את הנוכחות שלך בבית הספר. כדי לכבוש את היעד הזה עליך לפרק אותו לשלבים. כדי להגיע לבית הספר יש להיות מוכנה מבחינת תלבושת וציוד, להתעורר בזמן, להתארגן לפני היציאה, לצאת ברגל / לאוטובוס. מה החלק המאתגר אותך מכל השלבים שפרטתי? עליו מתחילים לעבוד עד שכובשים אותו, ועוברים לשלב הבא. כך לאט לאט עד שתצליחי להגיע מידי יום. והנה לך דוגמא למשהו שאם תבחרי להצליח בו, ותדעי להציב אותו לעצמך כיעד שאת רוצה לכבוש, הוא יעניק לך בחזרה תחושת סיפוק והנאה על אף שהוא שגרתי.

3.לחפש נקודות אור שהיו לי היום
דרך נוספת להתאמן בהנאה מהשגרה היא למצוא נקודות אור שהיו במשך היום לשים עליהם את הפוקוס ולהודות לה' עליהן.
ישנן שיטות רבות איך לעשות את זה בפועל, אני בעד כתיבה. אפשר פעם אחת ביום לציין לעצמך ולהודות לה' על משהו טוב שקרה (גם אם הוא לא היה מרגש במיוחד), מעשה טוב שראית או שעשית, השגחה פרטית ששמחה אותך וכד'.
את יכולה לייחד עבור כך מחברת או פנקס, או פשוט לעשות תזכורת בסלולרי וכשהיא מצפצפת לעצור את רצף החיים ולזהות מה טוב היה היום.

הודיה מרחיבה ומרגיעה את הנפש ויוצרת ענין ביום יום .

4.לתרגל מודעות קשובה
מציעה לך תרגיל שהשימוש בו כיום הולך ונפוץ והוכח כמפתח בנו יכולות רבות. בין השאר הוא מועיל לפתח שימת לב, יכולת להתמודד ולא להימנע. אתאר לך אותו במילים פשוטות, ואם תנסי אותו ברצף של שבועיים לפחות (פעם ביום לחמש דקות) תוכלי בעצמך להרגיש את השפעתו.
התרגול מציע להתמקד פעם ביום בכל תופעה שתבחרי במציאות: גלי ים, דוגמא של בד, צורת רהיטי הבית, כל דבר בעצם. במשך חמש דקות תתבונני במה שבחרת בשקט מבלי לעסוק בשום דבר אחר תוך שאת משתדלת להתמקד בדבר, ולשים לב למחשבות שחולפות בראשך מבלי לבקר את עצמך על מה שעולה שם. חשוב שבזמן התרגול תנשמי נשימות סדירות ותשימי לב למחשבות שעוברות בראשך תוך כדי התבוננות.
זהו. אינך צריכה לעשות דבר חוץ מזה. כך פעם ביום, חמש דקות, במשך שבועיים לפחות (כדי שתוכלי להרגיש את ההשפעה).
כל אימון שתבחרי לעשות כדי לחיות את חיי היום יום מתוך סיפוק, יקדם אותך לשם. ויחד עם ההתבגרות האישית שלך והזמן, אני בטוחה שיום אחד תמצאי את עצמך נזכרת שפעם היית מחפשת ריגושים. רגע, מתי זה השתנה בעצם?!

איתך בדרך, רבקי

rivki@shutafotbaderech.co.il

עוד בנושא
לא נמצאו המאמרים המבוקשים
פוסטים חדשים
מילות שאלות
ואיך את יכולה לרצות עצב איך את יכולה כך לשתוק למה כשנקרא הוא אינו מתייצב וכמה...

משפט, והרבה נקודות...

משגרת חוויות לשגרה
מכירות את התחושה שעובר עוד יום ועוד יום, בלי שום מטרה? כשאת יושבת על הספה ובו...

Hola_mybest

כי באמת לא עזבתני
גם כי הלכתי בגיא צלמוות בין מיצרים, בצר ומצוק שסגרו עלי גם כי הילכתי אל תוך ש...

הכוזרית הנודדת

חיים את הזמן /צו
פרשת השבוע שלנו (כמו הקודמת) מדברת על הקרבנות, בין השאר כתוב בה על קרבן מיוחד...

דרשנית בהתהוות

אתה בוכה על זה כבר שנים
גם אם דמעות לא עולות בי, נשמתי בוכה בלי סוף, זועקת. כל כך מתביישת, מרגישה כמו...

הכוזרית הנודדת

רק אל תסתכל על אמא
הרבנית שלי סיפרה את זה אולי כבר אלף פעם אבל רק עכשיו זה הוציא לי ת'דם כתוב שב...

דומיה נפשי

אמא מורה?
היי, אז אמא שלי מורה בתיכון, וקצת קשה לעשות לפעמים הפרדה.. יש לכן טיפים איך ל...

אנונימית

לשאול?
האם אתן חושבות שנכון לדון באתר כאן על כל נושא שהוא? כולל על נושאים מהותיים וכ...

קול שפוי👌

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות