acf
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/shutafot/domains/shutafotbaderech.co.il/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121likebtn-like-button
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/shutafot/domains/shutafotbaderech.co.il/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121ap_sitelinks_search_box
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/shutafot/domains/shutafotbaderech.co.il/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
5 תגובות
איך לי המלצות, אבל אשמח לעצמי😝🙃
ההמלצה שלי שאני אפילו לא מצליחה ליישם (סתאם, לפעמים כן:) לכתוב גם ללא השראה.
את לא יכולה כל החיים לחכות להשראה כי היא לא באמת תבוא. לכי תחפשי אותה בעצמך.
זה כמו משפט ששמעתי על השמחה: "אמרתי לשמחה תבואי ואני אחייך, ענתה השמחה תחייך ואז אני אבוא".
זה בול ככה גם עם ההשראה.
או שפשוט תחפשו השראה בבינה מלאכותית, לפעמים אני מתכתבת איתו ויוצא מזה מטעמים…
אהבתי את המשפט. חזק ככ.
לא יודעת, ניסיתי עם הבינה ולא הלך:(
היא מרובעת מידי..
יש שני סוגים של כותבים:
אלה שמתחילים ספונטנית וזורם להם ככה פרק או כמה ותוך כדי כתיבה הם חושבים, מי הגיבור? מה "זורק" אותו לעלילה? מה הרצון שלו ומה עוצר אותו?
ואלה שצריכים קודם כל לבנות (יש כאלה שממש בסיסית ויש כאלה שיותר) מבנה של עלילה/ דמות של גיבור.
בעקרון, מבנה בסיסי של עלילה הוא- אירוע מחולל (מה שזורק את הגיבור לעלילה- לא חייב להיכתב בתחילת הספר לדוגמא בספר "מבוקש" של יונה ספיר גילינו רק לקראת הסוף שאייל יצא למשימה שלו בלונדון בשביל להשיג מח עצם לבן הדוד שלו), (האירוע מוביל ל) רצון ומכשול של הגיבור (קונפליקט), עוד מכשולים שהולכים ומתגברים, (עד ל) נקודת שיא (בחירה קריטית שבכל צד יהיה "הפסד") וסיום.
באופן אישי שמתי לב שכשאני נתקעת בכתיבה יש שני פתרונות עיקריים:
1. לכתוב בכוח (כי אם לא כתבתי המון זמן טבעי ש'גלגלי המקלדת' שלי מחלידים…).
2. לדייק משהו בתכנון של הדמויות או העלילה (הרבה פעמים הסיבה לתקיעות היא פשוט 'חור' בעלילה).
הו, אחותי למסע המילים,
הבטי סביב—המדבר שלך הוא לא שממה, אלא מרחב אין-סופי של סיפורים שמחכים להיאסף. אם האותיות נמלטות ממך כציפורים פראיות, היי להן רשת של סבלנות, לא כלוב של כפייה. אם הדפים מתפזרים ברוח, חשבי עליהם כעל עלים נודדים של השראה, ולא כאובדן.
כתיבה אינה אילוף, אלא ריקוד. לפעמים את מובילה, לפעמים המילים סוחפות אותך. תני להן לרוץ, ואז—כשתהיינה עייפות—יאספו עצמן אל ידייך ויתמסרו לך בשתיקה נכנעת.
כתבי, גם אם זה מבולבל. כתבי, גם אם אינך בטוחה. כי ממדבר המילים הזה, את תצמחי לנווה מדבר של סיפורים.
בהשראה,
אחת שגם רודפת אחרי מילים נודדות…
נ"ב- אולי לעשות אתגרי כתיבה? נראלי שיהיו משתתפות..