נגררת אחרי הסביבה

חיתוכי-אייקונים-ריבועים_19
שלום לך יקרה, ראשית תרשי לי להתרגש מזה שאת כנה עם עצמך , ומנסה לבדוק בתוכך אם מה שהסביבה אומרת לך זה נכון לך/ מתאים לך/ יקדם אותך. והשאלה שלך, באמת, ביננו, מעסיקה גם אנשים מבוגרים: האם אני עושה/ קונה/ מדברת כך כי זו אני באמת או כי אני נגררת אחרי החברה. האם אני נכנעת ללחץ החברתי שמופעל עלי כי אני רוצה להיות שייכת לקבוצה? מי אני באמת? ומה משפיע עלי בקבלת ההחלטות שלי בחיים. הערכים הפנימיים או הלחץ החברתי והנגררות שלי אחרי "מה יגידו"?

אני טיפוס שמאוד נגרר אחרי הסביבה. בד"כ המושפע ולא המשפיע. הרבה אנשים אומרים לי שאני צריכה להשתנות… איך???

שלום לך יקרה,
ראשית תרשי לי להתרגש מזה שאת כנה עם עצמך , ומנסה לבדוק בתוכך אם מה שהסביבה אומרת לך זה נכון לך/ מתאים לך/ יקדם אותך.
והשאלה שלך, באמת, ביננו, מעסיקה גם אנשים מבוגרים: האם אני עושה/ קונה/ מדברת כך כי זו אני באמת או כי אני נגררת אחרי החברה. האם אני נכנעת ללחץ החברתי שמופעל עלי כי אני רוצה להיות שייכת לקבוצה? מי אני באמת? ומה משפיע עלי בקבלת ההחלטות שלי בחיים. הערכים הפנימיים או הלחץ החברתי והנגררות שלי אחרי "מה יגידו"?

הריקוד ביני לבין הסביבה
מעניין לי לשאול אותך אם גם את חשה בזה שאת נגררת או שרק בגלל כשאחרים העירו לך את שמת לזה לב, כלומר היה לך טוב ונחמד עם עצמך בדרך בה התנהלת בחברה עד שאחרים הגיעו ואמרו לך "תקשיבי את נגררת-תשתני" או שאת חשת ככה בתוכך שאת יותר נגררת ולא עומדת על דעותיך ורצית לעשות בעצמך את השינוי.

בעצם, לכל אחד מאתנו יש את הרגעים שהוא עושה מה שהסביבה שלו מכתיבה לו ורגעים שהוא מצליח לעמוד חזק יותר ולעשות מה שהוא רוצה ומרגיש באמת. השאיפה שלנו היא להגיע לאיזון, כלומר, מצד אחד להיות חלק מהחברה ולהיות זורמים ומחוברים לחברות שלנו, לא להיות "עוף מוזר" שחי לעצמו ומתעקש לעשות ההפך ממה שהחברה מתנהלת היום, וממה שמקובל, ומצד שני לא להיות הקיצוניות השנייה לא להתקפל ולהשתחוות לכל מה שאומרים לי, אנחנו צריכות, עם השנים, לפתח לעצמנו "עמוד שידרה" יציב עד כמה שאפשר, ולדעת לעמוד על עקרונות שחשובים לנו ולעשות מה שאנחנו מאמינים שחשוב ועקרוני לנו וביחד עם זה להשתלב בחברה.

כמה שאלות מכוונות
כשאת שואלת איך אפשר פחות להיגרר אחרי החברות, אולי תנסי לשאול את עצמך :

• האם "תחושת ההיגררות" חשת בה מאז ומתמיד או שזה התעצם בתקופה האחרונה. האם החברה קצת משפיעה עליך יותר ממה שהיית רגילה בשנים קודמות?
אם זה מאז ומתמיד אז מה דוחף אותך לעשות שינוי? ואם רק כעת את חשה בנגררות, מה לדעתך השפיעה עליך שכעת את בעמדה הזו?
• האם את מרגישה שאת נגררת אחרי חברות כי את לא חשה מספיק בטוחה בעצמך? את מרגישה שאת לא שווה באמת?
• אולי את נגררת כי חוששת להישאר לבד? את חוששת שאם לא תעשי מה שכולן עושות את תישארי לבד עם עצמך?

השאלות יעזרו לך להבין טוב יותר איפה את עומדת. מוזמנת לשתף אותי במסקנות שלך אם תרצי.

כמה כלים יישומיים
1.מה העקרונות שלך? – תבדקי תחילה בעצמך אילו עקרונות חשובים יש לך שעליהם חשוב לך לעמוד וכואב לך אם את אני נגררת אחרי חברות
ממליצה לך לכתוב אותם לעצמך ולקרוא אותם כל יום. ומה תפסידי אם לא תצליחי להיות נאמנה אל העקרונות שלך.
עצם המודעות שלך למה חשוב לך באמת – תעזור לך להתגבר ולהפסיק להיסחף אם תרגישי שקצת ירדת מהם.

2. תזכרי את המתיקות – תזכירי לעצמך שאמנם מאוד קשה להגיד לא לסביבה. זה מאוד מלחיץ ולא נעים באותו רגע.. את רוצה להיות חלק ולא ממש יכולה…
אבל – אם תצליחי להתגבר. בהתחלה זה יכאב, אבל בהמשך – כל כך תשמחי בעצמך שהצלחת לעמוד על העקרונות שלך, שהטעם המתוק ישכיח את הקושי ויחזק את הביטחון העצמי שלך. בקיצור, הרווח מהלא יותר גדול מהרווח להגיד כן.

3. להפוך את הקושי ליתרון – תכונת ה"נגררות" אומנם מוצגת כאן בפן השלילי אבל אם קיימת אצלך נטייה ללכת אחרי מישהו, תדעי שקיימת אצל היכולת להיגרר גם אחרי דברים של קדושה. אחרי אנשים שעושים טוב. ואם תמצאי קבוצה כזו של בנות שיוצאות למבצעים או מארגנות משהו טוב, תגררי אחריהן ותדבקי בטוב שיש להם להשפיע. אנשים שנגררים קל להם יותר לקבל מאחרים, ואם יש לך את הכח הזה והיכולת הזו לקבל, אז תפני אותה לקדושה ולטוב. אנשים שלא נגררים יש להם את הקושי לקבל מאחרים גם במצבים שחשוב להם מאוד לקבל מאחרים..

4. להתרחק מקבוצות שליליות – הרבה פעמים ה"נגררים" וה"נגררות" נמצאים בקבוצה שמחזקים בה אחד את השני, ונותנים תחושה של שמחת ייתר/ עליזות/חוסר רצינות/ שטוטנקיות כזו. ומשם מתחילים להיגרר. תבדקי עם עצמך אם יש לך אפשרות להתרחק מחבורות "עליזות" כאלה , אולי רוח השטות שנמצאת בקבוצה הזו תדלג עליך ותמצאי תעסוקה אחרת רצינית יותר.

5. לחפש מקורות כח – אם את אוהבת לעשות משהו :לבשל/ לצייר/ לנגן/ לאפר/ לעשות תסרוקות/ לארגן/ לשיר או כל דבר מיוחד אחר , ,תעשי את זה ותאהבי לעשות את זה וזה ייתן לך תחושה של כח עם עצמך ועם מה שאת.

6. לגלות איזה כיף להשפיע – תחפשי מקום שאת יכולה לתת בו: לצאת למבצעים/ לעזור למישהו/ לתת מעצמך וכך תחושי את העוצמה של שיש בך ושאת משפיעה, ולא רק מושפעת, כי אני בטוחה שזה קיים בך. רק כרגע את נמצאת במקום חשוך כזה ומדליקים עליך פנס על זה שאת "נגררת" ולכן אל תכנעי לזה, יכול להיות שזה כרגע נכון ואת באמת יותר נגררת כעת , אבל יש לך את הכח לפעול ולבחור בשינוי ולהזיז את הפנס שיאיר גם למקומות שאת "משפיעה" מקומות שיעצימו את החלקים הטובים שבך שברור שקיימים אצלך.

לסיום, עצם זה שאת שואלת את השאלה הזו מראה שאת בחורה עם בגרות ואחריות. ואם את שואלת את השאלה הזו ומבקשת תשובה ורעיונות להתקדם, כנראה שיש בך חלקים של משפיעה רק שהם לא באים לידי ביטוי כמו שאת רוצה וכמו שהסביבה שלך מצפה ממך.
שיהיה בהצלחה!
מקווה שעזרתי לך,

איתך בדרך, דינה

dina@shutafotbaderech.co.il

עוד בנושא
לא נמצאו המאמרים המבוקשים
פוסטים חדשים
משאלות של מלאכים
אבא אם תבדוק את הלב שלי, אתה תמצא שם משהו שבור. שניסיתי לבנות וגמרתי לבכות ור...

דומיה נפשי

גברו עלי
מי את. מה את בכלל רוצה מהחיים האומללים שלי. שנזרקתי לתוכם בלי הכנה. מרגישה או...

הכוזרית הנודדת

כואבת התקווה
ובכן מה עושים אם נוראאאאאאאאאאאאאאאאאאאא רוצים משהו כמעט משתגעים מרוב רצון. מ...

שב"ד🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

הולך חסיד
נעליים חסידיות. גם לך מוכר המושג? מה את חושבת שההגדרה שלו? מה את לא תקני ועל ...

קפצתי לביקור

נסיעות ארוכותתתת
התחלתי השנה ללמוד בבית ספר ממש רחוק מהבית שלי. אני נוסעת כל צד ב2 רכבות ואוטו...

פרוזן

רק תגדירי
איך מוצאים חברה טובה? או במילים אחרות, מה זה חברה טובה? מחפשת הגדרה.

אחת

מספר אחת בביטחון / 14 🏆
אמונה מושלמת היא הידיעה הברורה שגורלנו מסור בידי הגורם היחיד שיכול באמת להשפי...

רעות

רק איכותיות יבינו
לילה. אני מתהפכת מצד לצד במיטה, מחפשת את הצד הקר של הכרית והשמיכה 🙂 מזדהות??

ליבי

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות