מרגישה בלי חברות

חיתוכי-אייקונים-ריבועים2_20
שלום לך יקרה! קשה מה שאת מתארת... חברות זה מוצר צריכה בסיסי. חז"ל כבר היו מודעים לזה באמרם: "קנה לך חבר". זה לא פשוט להיות בלי חברות. זה אומר להרגיש בדידות, ובדידות זה קשה. גם ההרגשה שבאה בעקבות זה, שאת "לא טובה מספיק" היא ממש לא נעימה....

התחלתי בית ספר חדש, חברות חדשות. בתחילת שנה הן היו יותר חברות שלי ופתאום לאט לאט זהו אני לא טובה מספיק כמובן שאנחנו מדברות אבל פחות..
מרגישה ללא חברות..

שלום לך יקרה!
קשה מה שאת מתארת… חברות זה מוצר צריכה בסיסי. חז"ל כבר היו מודעים לזה באמרם: "קנה לך חבר". זה לא פשוט להיות בלי חברות. זה אומר להרגיש בדידות, ובדידות זה קשה. גם ההרגשה שבאה בעקבות זה, שאת "לא טובה מספיק" היא ממש לא נעימה….

ההבדל בין אז לעכשיו
הקושי שלך איך שאני מבינה אותו הוא: בתחילת שנה היו לך הרבה חברות חדשות והרגשת טוב, וכרגע את מרגישה שהן פחות מתעניינות בך. זו הרגשה שקשה להסביר, כי זה לא מדע מדויק ואי אפשר להגדיר את זה במשהו ברור כמו: הן לא מדברות איתי יותר, או הן ממש פגעו בי בדרך כזו או אחרת, כי הן עדיין מדברות איתך ועדיין נחמדות אבל בהרגשה שלך הן כבר פחות מעוניינות בקשר איתך. זה כן מתבטא בזה שהן מדברות איתך פחות. ואפילו כשהן כן מדברות איתך, את מרגישה שהן לא ממש חברות.
את כותבת שבתחילת שנה היה יותר טוב ועכשיו פחות. אם את תלמידה חדשה בבית הספר הזה, מאד הגיוני שבהתחלה כולן מתלהבות מהבת החדשה, מתקרבות אליך כדי לבחון איזה מין ילדה את. הרבה מקוות למצוא חברה טובה חדשה, אולי יש בנות חסרות חברות שרואות בבת החדשה הזדמנות. ואחרי שכולן פחות או יותר הבינו את האופי שלך, מי את, ואיך את משתלבת במערך הכיתתי, ההתלהבות פוחתת. את כבר לא "הילדה החדשה" וזה מצב חברתי נורמאלי, זה לא אישי נגדך. וזה בעיקר אומר שאת טובה מאד. אלו הן, לא את.

להשקיע בחברות
כמו שהזכרתי למעלה, חז"ל הורו לנו "וקנה לך חבר", וזה לא רק כי הם היו מודעים לחשיבות של חבר טוב בחייו של אדם, אלא גם כי הם היו מודעים לכך שחבר טוב זה נכס יקר שלא בא בקלות.
המושג "קנה", בוודאי לא אומר שעלינו לרכוש חברה בכסף. אלא הוא מתייחס להשקעה. כמו שכשאנחנו קונים משהו אנחנו משקיעים בו את כספינו, כך ב"קנייה" כביכול של חברה עלינו להשקיע את כל מרצינו וכוחנו.
זה לא אומר להתחנף, להציק או לקנות לה דברים טובים במטרה שתאהב אותנו. זה אומר לחשוב עליה ובאמת להשקיע בה. להיות נחמדה אליה, לתת לה אוזן קשבת, לעזור לה כשהיא צריכה. לראות אותה באמת.
תנסי לחשוב על דברים משותפים שיש לך עם בנות מהכיתה (נושאי שיחה מסוימים, התנדבות בפעילות כלשהי שעוד בנות שותפות לה, וכדו')
ובכלל, כדאי לפתוח את הלב לעוד הזדמנויות. לא תמיד מי שנראית לנו הכי מתאימה היא אכן הכי מתאימה. יכול להיות בת שנראית שולית יחסית בחברה, או סתם כך נראית מאד שונה ממך, ודווקא איתה יהיה לך מאד כיף וטוב. (ואולי דווקא מישהי מכיתה מקבילה/ שנה מעליך/ שנה מתחתייך היא זו שהכי תתאים לך? וכשתחושי שיש לך חברה טובה, אפילו אם היא לא מהכיתה, אולי אז הקשר הקליל שאת מתארת שיש לך עם בנות בכיתה כן יספק אותך).

להיות שקועה בטוב:)
דיברנו על להתרכז בלחשוב על טובת החברה/ חברות שאת מעוניינת, החשיבה הזו תעזור לך בשני דברים: דבר ראשון, רוב הסיכויים שתקבלי חזרה אהבה ורעות על ההשקעה שלך. דבר שני, פחות תחושי בדידות או תהיי שקועה במחשבות על חוסר החברות בחייך. להתרכז בנתינה תמיד נותן לנו כפליים. סביר בהחלט שעדיין יהיו כאלה שלא יהיו מעוניינת בחברתך, זה כואב אבל אין לך שליטה על זה. ובמקרה כזה הפתרון היחיד הוא פשוט לשחרר, להתרכז בלמצוא אחרות שכן מעוניינות ויודעות להעריך אותך, והזמן יעשה את שלו.
רכישת חברות היא תהליך. והוא לוקח זמן. וצריך סבלנות. אבל זה שווה את זה כי ככל שההשקעה גדולה וארוכה יותר כך החברות אמיתית ואיתנה יותר.
תתפללי על זה המון לה'. כי חברות זה חשוב. תכתבי לרבי. מאד ממליצה גם להתייעץ עם משפיעה אם יש לך, היא יכולה מאד לעזור ולכוון.

בהצלחה רבה והמוןןןן חברות טובות שיהיו לך!!

איתך בדרך, חלי

editor@shutafotbaderech.co.il

עוד בנושא
לא נמצאו המאמרים המבוקשים
פוסטים חדשים
NO LIMIT
אם לא היו שום גבולות בעולם, והיית יכולה להיות הכ-ל. (בואי נשאר אבל בעולם הריא...

קול שפוי

סתם מעניין...
איזה בנות יותר מעניינות אותך שכליות או רגשיות? למה?

אני

אני מכורה מה עושים?
היי. אני מכורה לאתר, מה אני עושה? אני חושבת על זה כל הזמן ,פותחת מלאא פעמים ב...

אחת..

אוף.לא רוצה
עד מתי זה ימשיך ככה? אנחנו חברות חברות לגמרי לגמרי רגילות עושות הכל ביחד צוחק...

לילי

קוביות/פלטה- המקום לכל המתלבטות
הייי מה נשמע שותפות?? מתגעגעות ליומני?? (מלשון יומן שלי חחח אני פשוט חולה על ...

קציצה שרופה

אני אוהבת לדמיין!
בלי כתיבה יפה ובלי חרוזים אני בן אדם שאוהב לחלום! אני אוהבת לדמיין הכל! עתיד,...

קישורית

אהבה בתענוגיםם
פעם שאל ר' זלמן אהרון את אביו הרבי המהר"ש, מה ההבדל בין 'אהבה רבה' ל'אהב...

דיני

אופי או ?
עוד לא הבנתי אם יש לי אופי שלא רב עם אפחת או שאני פשוט מקבלת מכות ועוצמת עיניים

פיננסי

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות