לא מוצאת חברות

חיתוכי-אייקונים-ריבועים_61
שלום לך יקרה! מתסכל מאוד לא למצוא חברות בנות גילך בסביבה ובכיתה. גם אם יש לך חברות שאת מתקשרת איתן מרחוק, הרי בכתה את מבלה את רוב שעות היום!! ושם את מרגישה תחושה של בדידות. לא פלא אם כן שזה מרגיז ונמאס.

היי! אני לא יודעת איך כ"כ לנסח את זה אבל זה דבר רגיש אצלי… אין לי חברות מהכיתה, יש לי חברות מבתי הספר הקודמים או מעלות גדולות. אני ילדה ממש בוגרת לגילי והמון אומרים לי את זה, אני ממש חושבת שהן תינוקיות, שהן לא מבינות, בקיצור לא כמו החברות שהיו לי (הן שומרות עדיין על קשר) אני מצאתי את עצמי עושה שטויות בשביל שיהיו לי חברות…. דייי נמאס לי!!!!!!!!!!!

שלום לך יקרה!
מתסכל מאוד לא למצוא חברות בנות גילך בסביבה ובכיתה. גם אם יש לך חברות שאת מתקשרת איתן מרחוק, הרי בכתה את מבלה את רוב שעות היום!! ושם את מרגישה תחושה של בדידות. לא פלא אם כן שזה מרגיז ונמאס.

למה זה קורה?
כמו שאת כתבת ,יכול מאוד להיות שאכן את בוגרת לגילך ולא מוצאת עניין בשטויות של הבנות בכיתתך. ממה שכתבת מובן שכן ניסית אלא שהניסיונות הביאו אותך לתחושה שכדי להתחבר את עושה דברים שלא מתאימים לך ולא מכבדים אותך וזה בטח לא נעים וכדאי לחפש דרך אחרת להתחבר.
חשוב מאוד שלא תוותרי וכן תנסי להתחבר, קודם כל כדי שתרגישי יותר נחמד ביום יום בכיתה. חוץ מזה, הדבר חשוב לך לחיים בהמשך. יכולת של פיתוח קשר עם אנשים שאת פוגשת בחיי היום יום זהו צורך שמלווה אותנו לאורך כל החיים. יחסי שכנות, גיסות ומשפחה מורחבת, יחסי חברות במקום העבודה וכדומה… חברות טובה כשהיא וירטואלית או טלפונית שונה בהרבה מחברות ממשית ודורשת יכולות אחרות שכדאי לפתח.

אז מה כדאי לעשות?
דבר ראשון, להגדיר לעצמך שזהו אתגר עבורך ואת מתכוונת להשקיע בו.
עכשיו כדאי שתגידי לעצמך שנכון שאת בוגרת ויש לך ראיה אחרת אבל יש לך מה ללמוד מכל אחת והחברות בכיתה יכולות להעשיר אותך בתחומים שונים. זו אמת ולא קלישאה .בגרות אמתית באה לידי ביטוי גם בהבנה החשובה הזו. תחליטי שאת מרכיבה משקפיים ורודות עכשיו ומחפשת לראות מעלות בכמה שיותר בנות בכיתה. אימוץ של ראיה פחות שיפוטית, שפתוחה לראות בצורה חיובית את הסביבה תחבר אותך אליה הרבה יותר.
נוסף על כך, מציעה לך להחליט שאת מסוקרנת ובאמת רוצה להכיר את בנות כיתתך יותר לעומק. גם אם את פחות מתחברת לסגנון, קחי לעצמך אתגר להכיר את צורת החשיבה , ההתנהלות והחיים של בנות מסביבך. אנשים אוהבים ללכת לתייר דווקא בארצות רחוקות ושונות שצורת החשיבה, התרבות והחיים שונים לגמרי ממה שהם רגילים ומכירים. הכרות כזו מעניינת מאוד, מפגישה עם דברים חדשים ונותנת הזדמנות אמתית לקחת משם דברים שמתאימים לנו ותובנות שיכולות להעשיר את חיינו. גישה שיפוטית וביקורתית לא תאפשר להנות ולהפיק תועלת מהטיול.

אז מה אני בעצם מציעה?
להחליט שקשר עם בנות מהכיתה זה מעניין, מאתגר, תורם ומעשיר את החיים. השוני לא מוריד אלא הפוך.
בפועל, מציעה שתרבי ליזום שיחות בהן את בצד המקשיב, המתעניין, באמת. בגובה העניים ובגישה חיובית שיש לי מה ללמוד וממה להתפעל.
נוסף על כך, תשתדלי לעזור לבנות בכיתה. גם הקשבה היא נתינה חשובה וגם דברים אחרים שמתאפשרים. לימוד משותף עם בת שקשה לה יותר, לשמור דפים לבנות שחסרות… ממש לחפש איפה צריך אותי ומה אני יכולה לתת מעצמי..

במידה ואת אכן באמת רוצה ומנסה להתחבר ומשהו לא הולך -את מרגישה שלא מקבלים אותך, ולא ממש רוצים בקרבתך, פה צריך להבין שחיבור חברתי הוא מיומנות שיש לשים לב אליה וללמוד אותה. אתן לך כמה דוגמאות לדברים שצריך לשים לב אליהם:
1. האם כשאת משוחחת עם בנות, את ערנית עד כמה הן קשובות ורוצות לשמוע אותך עכשיו? השתדלי לשים לב האם הן מסתכלות לך בעניים, מהנהנות ואז את מבינה שהן אתך או אולי הן מסתכלות על השעון? לא מגלות עניין ונראה שהן רק רוצות שתסיימי? חשוב להתאים את הדיבור שלנו ליכולת של הסביבה להקשיב. כשאנחנו מזהות סימנים של קוצר רוח, אין טעם להעמיס את עצמנו על החברות.
2. האם כשאת משוחחת עם בנות, את מרבה מידי בפרטים ובתיאורים ? בדרך כלל תיאור ארוך מידי מייגע את הבנות והן מאבדות סבלנות. כדאי להשתדל לחשוב מה את רוצה לספר, מה הרעיון העיקרי ולהתמקד בו.
3. האם את שומרת על המרחב האישי של הבנות? לכל אדם יש מרחב אישי שהוא לא מרגיש נוח כשפולשים אליו. כשאת מתקרבת לבת, כדאי לשים לב לא להתקרב מידי. לעמוד מעט רחוק כי רוב האנשים מרגישים לא נוח כשמתקרבים אליהם מידי.
4. האם בשיחה את מרבה לשלול את דברי החברות? אנשים לא אוהבים ששוללים אותם אלא שמסכימים ותומכים בדעתם. זה לא אומר שאת צריכה לוותר על דעתך אלא ללמוד להגיד את זה יפה. כמו למשל לומר: את צודקת, אבל יש עוד נקודה .או אפשר לראות את זה גם אחרת…בצורה כזאת את לא מעוררת התנגדות וגם מביעה את דעתך.
אלו הן כמה דוגמאות לכישורים חברתיים שחשוב לשים לב אליהן
אם את רוצה לעבוד על פיתוח מיומנויות חברתיות, מומלץ להיעזר במישהו כדי לתרגל את זה כמו שצריך. יועצת בית הספר יכולה לכוון אותך ולסייע לך…

בהצלחה רבה,

איתך בדרך, רבקי

rivka@shutafotbaderech.co.il

עוד בנושא
לא נמצאו המאמרים המבוקשים
פוסטים חדשים
משאלות של מלאכים
אבא אם תבדוק את הלב שלי, אתה תמצא שם משהו שבור. שניסיתי לבנות וגמרתי לבכות ור...

דומיה נפשי

גברו עלי
מי את. מה את בכלל רוצה מהחיים האומללים שלי. שנזרקתי לתוכם בלי הכנה. מרגישה או...

הכוזרית הנודדת

כואבת התקווה
ובכן מה עושים אם נוראאאאאאאאאאאאאאאאאאאא רוצים משהו כמעט משתגעים מרוב רצון. מ...

שב"ד🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

הולך חסיד
נעליים חסידיות. גם לך מוכר המושג? מה את חושבת שההגדרה שלו? מה את לא תקני ועל ...

קפצתי לביקור

נסיעות ארוכותתתת
התחלתי השנה ללמוד בבית ספר ממש רחוק מהבית שלי. אני נוסעת כל צד ב2 רכבות ואוטו...

פרוזן

רק תגדירי
איך מוצאים חברה טובה? או במילים אחרות, מה זה חברה טובה? מחפשת הגדרה.

אחת

מספר אחת בביטחון / 14 🏆
אמונה מושלמת היא הידיעה הברורה שגורלנו מסור בידי הגורם היחיד שיכול באמת להשפי...

רעות

רק איכותיות יבינו
לילה. אני מתהפכת מצד לצד במיטה, מחפשת את הצד הקר של הכרית והשמיכה 🙂 מזדהות??

ליבי

12 תגובות

  1. וואי, יכול להיות שאת מהכיתה שלי??? כי אם כן, אני ממליצה שאת יכולה להשאר בוגרת, בוגרת זה טוב, אבל אל תעשי את זה בצורה שלא יחשבו שאת עפה… (חברות בוגרות זה הדבר הכי כיף בתיכון, אם רק תדעי לנווט את התכונה המהממת הזאת לכוון הנכון)

  2. אני ממש מבינה אותך ואני חושבת שלהיות בוגרת זה ממש טוב ובאמת חשוב וזה גם כיף להסתכל על החיים ממבט גבוה יותר אבל באמת צריך לדעת לא לעוף על עצמך שאת בוגרת ולדעת לרדת אל העם;-)

  3. אני ממש מבינה אותך ואני חושבת שלהיות בוגרת זה ממש טוב ובאמת חשוב וזה גם כיף להסתכל על החיים ממבט גבוה יותר אבל באמת צריך לדעת לא לעוף על עצמך שאת בוגרת ולדעת לרדת אל העם;-)

  4. וואי תאמיני לי שאני מסכימה עם כל מילה שלך!! אני ממש מזדאה איתך, אני גם כמה שנים הרגשתי ככה!!
    אבל מצאתי משהי שאני יכולה לדבר איתה על הדברים האלה ודיברתי איתה זה עזר
    פשוט תמצאי משהי שאת סומכת עליה ומרגשיה נוח לדבר איתה על זה ותפרקי את כל מה שמציק לך

  5. אני חושבת ששאלות כאלה הן קלאסיות כשמתחילים תיכון. הרבה בנות מרגישות ככה. תתפלאי – לדעתי גם חלק מהבנות בכיתה שלך, אלו שאת סוברת שהן תינוקיות – חושבות בדיוק כמוך: שהן יותר בוגרות משאר הכיתה.
    אני חושבת שהזמן עושה את שלו, לפחות ברוב המקרים… וככל שתהיי יותר בטוחה בעצמך – אבל גם פתוחה להצעות חברות ולא מקובעת בתוך עצמך – זה ילך מהר יותר.

  6. וואו!!
    ריגשת אותי! והזדהתי איתך!!
    גם אני נורא בוגרת לגילי ובנוסף על זה יש לי אינטלגנציה רגשית גבוהה (מאוד)
    זה מרתיע בנות!
    לא כולן בגיל שלי (14) מסוגלות לדבר כל כך בפתיחות כמוני ולבטא את הרגשות שלהן מושלם כל כך!!
    כשאני עצובה, אני מדברת, וכשאני מדברת אני מבטאת את הרגשות שלי באופן נורא מרתיע, למשל מסוגלת לגרום לך להבין מה קורה בלב שלי באופן מדוייק, ולפעמים מה שקורה בלב שלי מרתיע ומפחיד, גם לי הייתה תקופה בלי חברות! בגלל מה שאמרתי
    והתבאסתי מזה, מה שגם ממש הרס אותי
    שהייתי ילדה שנקשרת מהר, אני כזאת.. הכל מקום תני לי חמש דק וכולם מדברים איתי, אבל שזה באופן יומיומי בבית ספר זה כבר מרתיע אותן..

    אני אגיד לך את מה שבטח רוב העולם אמר לך!
    תהי מי שאת!!
    וזה מסיבה פשוטה- אם יקשרו אלייך בגלל הדמות שאת משחקת, כשתרצי לחזור להיות מי שאת- הן לא ירצו, ולכן תהי חברה של כל מי שמקבלת אותך!
    מי שלא מקבלת אותך כמו שאת- לא מגיע לה להיות חברה שלך בכלל..
    ותיפתחי לבנות!
    כשהייתי ביום פתוח (ראיונות לאולפנה- סמינר) היו שם הרבה בנות!!
    ואני מכלללל הבנות שם הייתי היחידה עם נוקיה והחצאית הכיי ארוכהה!! זה בייש אותי והסתגרתי לעצמי וחשבתי שאף אחת לא מתקרבת אליי כי אני הייתי נראית דוסית, אבל זה היה בגלל שנסגרתי לעצמי ובניתי סביבי חומה בצורה..
    ביום פתוח באולפנה אחרת, אתגרתי את עצמי לבוא שוב עם חצאית הכי ארוכה ונוקיה, ושם נפתחתי, הגעתי בהיי.. ופשוט נהנתי מכל רגע, כולן סביבי רצו את התשומת לב ממני, ושאלו את דעתי על כל דבר ובקיצור, זה נורא תלוי בך!!
    מה שאת תשדרי כלפי חוץ..
    ואני מאחלת לך את כל ההצלחה שבעולםם!!
    רחלי

  7. ואייי תקשיבי יש לי בול ילדה כמוך בכיתה שהיא עברה בית ספר אלינו והיא מנסה למצוא חברות אבל זה לא הולך לה כי היא מנסה את זה לא טוב היא כל היום מנסה לעשות דברים כדי שיהיה לה חברות ולא הולך לה המלצה שלי אל תעשי יותר מידי שטויות כי זה לא יתן לך חברות זה רק ירחיק אותם ממך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות