הן חב"דנקיות, ופוגעות בי

חיתוכי-אייקונים-ריבועים2_44
דבר ראשון, מרגש לראות את האכפתיות והרגישות לזולת שזועקת משאלתך. לפעמים דווקא בסביבה המוכרת, החבדית, של בנות שלכאורה  בדיוק כמוני קשה לשים לב ולהיות רגישה. האכפתיות שלך והרצון לשנות את מה שטעון שיפור, בעיניי ראויה לחיקוי.
לומדת בבית ספר חבד ביסודי למדתי בדתי לאומי הייתי שליחה שם! (והן החברות הכי טובות שלי ילדות עדינות מתוקות) אני מגיעה לחבד!….. בום!!!!!!!!!! הבנות הכי חסידיות מתנהגות מגעיל.
אולי אתן אומרות חתת אבל כשאתן צוחקות על משהי זה פוגע ויש פול בנות לא חבדניקיות מה עושים???
דבר ראשון, מרגש לראות את האכפתיות והרגישות לזולת שזועקת משאלתך. לפעמים דווקא בסביבה המוכרת, החבדית, של בנות שלכאורה  בדיוק כמוני קשה לשים לב ולהיות רגישה. האכפתיות שלך והרצון לשנות את מה שטעון שיפור, בעיניי ראויה לחיקוי.

לכולן יש ניסיונות

את מציינת שאינך מבינה איך יכול להיות שבת חסידית חבדית לא מתנהגת באהבת ישראל, בשעה שאת מכירה בנות אחרות שלא גדלו כמותן שמתנהגות בעדינות וברגישות לחברותיהן.
אני מבינה אותך לגמרי, מכעיס ואפילו מאכזב לראות בת חסידית, שציפית ממנה להתנהגות עדינה ומכובדת, פוגעת בחברות ולא ממש מצליחה לקיים את "ואהבת לרעך כמוך".
האכזבה הזו עלולה לפגוש אותנו בכל מיני סיטואציות ועם כל מיני דמויות שאנחנו מעריכים באופן מסוים. ואז ברגע אחד אותה אחת שהערכנו כמורה נערצת או כאחות מסורה מתנהגת באופן אחר לגמרי מהמצופה ממנה.
חשוב לזכור שהיצר הרע לא מדלג על אף אחד. לאחת הוא מפריע באמירת חתת או בתפילה ולשניה הוא דווקא מציק בכל מה שקשור לאהבת ישראל.
אני בטוחה שהבנות בכיתה שלך הן בנות מצוינות ואוהבות בפנימיותן את חברותיהן, לפעמים זו יכולה להיות היסחפות לא רצונית למקום פוגע ומעליב, ולפעמים פשוט מדובר בחוסר שימת לב ומודעות לכך שהן פוגעות ומדברות לא יפה. תודי לה' שלך יש את הרגישות והשימת לב למילים שיוצאות לך מהפה.. מסתבר שזה לא מובן מאליו… ותתפללי כמובן שכך זה ימשיך תמיד..ושבנות הכיתה ישפרו את התנהגותן.

להיות מודל

אז אחרי שקצת הבנו את הקושי של חברותיך החסידיות ולימדנו עליהן זכות, נשאר פשוט להוות דוגמא אישית באהבת ישראל או במילים אחרות להיות שליחה גם כעת, אפילו שאת נמצאת כבר בבית ספר של הרבי, תמיד יש את מי לקרב ולמי לדאוג. זו זכות גדולה שהיא גם חובה. בטוחה שהאהבת ישראל שלך והתנהגותך המכבדת תשמח את חברותיך שאינן חבדניקיות ותזכיר לאלה שכן, איך צריך להתנהג ומה מצופה מהן..
הייתי מציעה בנוסף, להסב את תשומת לב חברותיך החבדניקיות, לפחות מי שקרובה אליך, ואת מרגישה איתה בנח, להתנהגותן הפוגעת והלא מייצגת את מי שהן באמת..
וכמובן אפשר גם לערב את המחנכת ולספר לה את מה שמתחולל בכיתה, בטח תשמח לשמוע ותרצה לעזור וכמובן לפעול לשינוי בכיתה.
המון הצלחה, היי חזקה ותזכרי שיש לך את הכוחות לחולל שינוי ולהיות דוגמא אישית גם כעת..

איתך בדרך, גיטי

gitty@shutafotbaderech.co.il

עוד בנושא
לא נמצאו המאמרים המבוקשים
פוסטים חדשים
משאלות של מלאכים
אבא אם תבדוק את הלב שלי, אתה תמצא שם משהו שבור. שניסיתי לבנות וגמרתי לבכות ור...

דומיה נפשי

גברו עלי
מי את. מה את בכלל רוצה מהחיים האומללים שלי. שנזרקתי לתוכם בלי הכנה. מרגישה או...

הכוזרית הנודדת

כואבת התקווה
ובכן מה עושים אם נוראאאאאאאאאאאאאאאאאאאא רוצים משהו כמעט משתגעים מרוב רצון. מ...

שב"ד🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

הולך חסיד
נעליים חסידיות. גם לך מוכר המושג? מה את חושבת שההגדרה שלו? מה את לא תקני ועל ...

קפצתי לביקור

נסיעות ארוכותתתת
התחלתי השנה ללמוד בבית ספר ממש רחוק מהבית שלי. אני נוסעת כל צד ב2 רכבות ואוטו...

פרוזן

רק תגדירי
איך מוצאים חברה טובה? או במילים אחרות, מה זה חברה טובה? מחפשת הגדרה.

אחת

מספר אחת בביטחון / 14 🏆
אמונה מושלמת היא הידיעה הברורה שגורלנו מסור בידי הגורם היחיד שיכול באמת להשפי...

רעות

רק איכותיות יבינו
לילה. אני מתהפכת מצד לצד במיטה, מחפשת את הצד הקר של הכרית והשמיכה 🙂 מזדהות??

ליבי

2 תגובות

  1. לצערנו את לא היחידה שמתפלאת על כך. השערה אישית שלי: אנשים שמגיל אפס הסבירו להם שהם מיוחדים, נוטים לזלזל בסביבה ה'לא מיוחדת'. התנהגות דומה מוצאים אצל נסיכים ו'בנים של..'. במיוחד כשבחוץ הם נדרשים לתת, הם באים לחברה של עצמם ודורשים לקבל- הם הרי נתנו כל כך הרבה!!

  2. וואי מאחלת לך שהכל יסתדר! (ואולי הבנות מהמסגרת שלך יקראו את זה ויבינו כמה הן פוגעות) מצטרפת לסתיו…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות