התגברתי ואני עדיין רוצה להבין

חיתוכי-אייקונים-ריבועים_18

היה לי קשה והתגברתי, אבל אני רוצה לפחות לדעת, למה אסור לראות סדרות וסרטים? יש הרבה נקיים.
ואל דאגה, האינטרנט חסום, וזה לא באמת נגיש.

שלום לך יקרה,
אני פשוט אוהבת אנשים שמחפשים תשובות, אלה ששואלים ממקום שרוצה באמת להבין מה קורה פה בעולם הזה…מי נגד מי.
הנושא הזה חשוב! מאוד! בדור שלנו במיוחד, אשמע בדיוק כמו הסבתות אבל- פעם זה לא היה ככה (; אז תודה על השאלה, בזכותך התחדדו אצלי הדברים.
ברשותך, אשים בצד לכמה רגעים את נושא האסור. למה? כי לדעתי חשוב ביותר שנגיע להחלטות בחיים שלנו לא ממקום כזה שמישהו אמר לי שאסור אלא, ממקום בוחר. ברור לי שמה שיגיע מתוך בחירה, ויותר מזה אם יגיע גם מתוך חיפוש, חקירה וכו' הבחירה/ החלטה תהיה איתנה בנפשנו, ואולי, רק אולי יהיה לנו גם קצת יותר קל לעמוד בהחלטה כי…אני בחרתי.

יש גם סרטים נקיים
את בעצם שואלת מה הבעיה לראות סדרות וסרטים, ומוסיפה שיש הרבה נקים. אז נתחיל בזה שאני לא יודעת מה בדיוק כוונתך לסרט נקי, כיוון שכמעט בכל סרט, אם לא כולם ממש (ובסדרות אין מה לדבר) יש קטע כלשהו שבו מתקיים קשר כזה או אחר בין גבר לאישה. יכול להיות שאין מגע, אבל עצם זה שהם משחקים יחד זה דבר פסול, ובעיקר מה שלא מוסיף לנו שום דבר ורק מזיק זה מה שנכנס לנו לתוך הנפש מעצם הצפייה בקטעים אלו.
החיים הפנטסטיים שבהם אנו צופות בסרט, האידיליה, השלמות, החיוכים, ה"אהבה" הפורחת גורמת בלבול מאוד גדול כאשר אנחנו מגיעות לזוגיות. כי מה לעשות שבחיים זה לא עובד כמו שאנחנו רואות בסרט, בחיים אין אפשרות להריץ קדימה כל פעם שקשה לי, ואי אפשר לדלג על השלבים הלא נעימים.
חשוב לי מאוד מאוד להדגיש, שזה לא אומר שבחיים האמתיים אין אהבה. יש! אהבה גדולה!! אבל…. היא מגיעה בעזרת עבודה קשה והתמדה לאורך זמן. ואז, היא שווה הרבה יותר מהאהבות החולפות והשטחיות שקיימות בסרטים.

מה בעצם תפקידו של הסרט?
יש משהו כל כך מושך בלראות סרטים. האפשרות פשוט להישאב לתוך מציאות דמיונית נעימה ויפה, מרגשת ומצחיקה. חשוב מאוד לדעת, שהסיבה שזה כ"כ מפתה אותנו זה בגלל שזה התפקיד של הסרט, מפיקי הסרטים הם בסה"כ משווקים, הם משווקים לנו חיים לא אמתיים. תעשיית הסרטים היא תעשיה של כסף, מטרתם היא להרוויח וכמה שיותר, לכן מה שמוקרן בסרטים אלו אשליות, משהו אוטופי שכולנו היינו חולמים שרק יהיה לנו. בזמן שאנחנו צופות בסרט התוכן של הסרט נכנס פנימה- גם בלי שנרצה- יכול להיות שאני סתם רוצה להעביר שעה בכיף שלי, ואני לא חולמת שהתכנים נהיים חלק ממני. ברמה לא מודעת אני מפנימה את התכנים (שהם לרוב שליליים ביותר) ואז קורה דבר מוזר, דברים שפעם היו לי בסדר פתאום לא מספיקים לי. אני מתחילה לרצות דברים מסוימים, לחשוב מחשבות מסוימות, ולהתנהג בדרכים מסוימות בלי לשים לב בכלל עד כמה שהסרטים האלה משפיעים. סרט שהיה לי מאוד כיף לראות באותו רגע, גורם לי למחשבות שלא עוזבות אותי, ויכולות להישאר איתי שנים, ואז אני שואלת את עצמי: זה באמת היה שווה את זה??

זה משפיע עלינו בלי לשאול אותנו
אני מאמינה שכשמתאמצים למצוא תחליפים לצפייה בסרטים, אכן מוצאים. בטוחה שיש לך כישרונות שהקב"ה נתן לך, יכול להיות שאת אפילו לא מכירה את כולם. מזמינה אותך לחפש- קריאה, ציור, כתיבה, התנדבות, חברות, טבע, חוגים, כל אלה יכולים לחבר אותך עם המציאות בצורה בריאה ונכונה, לעומת הסרטים שגורמים ניתוק מעצמנו. כל אחת יכולה למצוא את המקום שממלא אותה ומאפשר לה להשתחרר בצורה חיובית, בלי תופעות לוואי שליליות.
לכל דבר שאנחנו רואות ושומעות יש השפעה עלינו,
לכן חשוב כ"כ שנהיה מוקפים בדברים טובים, קדושים, חיוביים. התורה נותנת לנו מתכון לחיים בריאים ושלמים, לחיי משפחה שמחים וטובים, כל מציאותו של הסרט הוא לעשות את ההפך, לתת לך להרגיש שיש משהו יותר טוב בחוץ, הוא רק מחכה לך שתבואי למצוא אותו.
זהו כמובן שקר נוראי. וזה מאוד מבלבל.
אחזור להתחלה. לבחירה…
ברגע שאני יודעת את הנזק שהסרטים עושים לי, שהם עובדים קשה מאוד לשכנע אותי שיש אי שם חיים יפים ומושלמים, בלי טרדות ובלי דאגות, שאני יכולה לאכול בלי סוף ואשאר תמיד רזה ומושלמת (:
אז אדע שאת השקר הזה אני בשום פנים ואופן לא רוצה!!
לא רוצה שאיזה גוי מטורף יכניס לי דברים למוח בלי שיש לי שליטה מה נכנס ומה לא.
רוצה להיות בעלת הבית על עצמי.
אני אחליט מה נכנס, אני לא אסחף אחרי הזרם החזק הזה, כי אני חזקה יותר!!
יש לי כח להחליט מה נכון לי ומה אני רוצה בחיים שלי.
בטוחה שתצליחי…

איתך בדרך, צביה

editor@shutafotbaderech.co.il

עוד בנושא
לא נמצאו המאמרים המבוקשים
פוסטים חדשים
אבדה תקוותנו
ילדה בת 8 עיניים גדולות ירוק חמוץ נמשים קטנים מתחת לעין וקמטים, הרבה קמטים כמ...

ציפור בלי כנף

מהיטבאל/ מ. קינן *הלוואי*
סדרת הספרים שהכי אהבתי היא 'ממלכה במבחן' של מיה קינן. הכתיבה, העלילה, הגיבורי...

קוקטייל אביבי

צבועה בלילה
ובלילה אולי בידיים שרוטות מאכזבה אוריד מסיכה אולי לא אולי היא לא תירד דמעות ל...

חביתה מקושקשת

חיים את הזמן /מצורע
הפרשה שלנו עוסקת בדיני נגע הצרעת ומפרטת אותם. אחת ההלכות היא שאם אדם נטמא בצר...

דרשנית בהתהוות

אש האהבה
אבא אתה לא צריך אותי. אבא אני צריכה אותך! אבא לא צריך אותי, אותי כן. אבל לא ת...

דומיה נפשי

תותים זה טעים
חברות תקשיבו אני לבד. אבל כ"כ מוקפת.. בה בזמן האחרון התחלתי להעריך את עצ...

מאמית אחת

י״א ניסן רעיון כללי
פורסם לראשונה: ח׳ בניסן תשפ״ב רבי-קשר-אני? הבדל בין חסיד לרבי היא אינסופית א...

מפג

אוהבת את עצמך באמת ורוצה לעזור? כנסי😉
אוף. תקשיבו. יש לי קטע מעצבן שכשאני כועסת וקצת עולים לי הפיוזים(אני גי'נג'ית....

אחת. שנמאסה. על עצמה. איך שהיא.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות