איך לשמוח במצב כזה?!

icon_42
לאחרונה גילו לאבא שלי את המחלה ל"ע, הוא כמובן התחיל בטיפולים והכל כל כך קשה..
אם אני אתחיל לספר זה לא יגמר…
ואני לא מבינה איך אפשר להיות בשמחה במצב כזה ????

שלום יקרה,

קיבלתי את השאלה שלך וחשבתי הרבה מאוד מה לענות לך. אני בטוחה ששמת לב שלקח לי זמן לענות לך, פשוט כי באמת חשבתי על השאלה ועל מה שאת מספרת במילים הקצרות שכתבת וכל מחשבה שהייתה לי, הרגשתי שאני לא מספיק חושבת לעומק, אז חשבתי שוב..
השאלה שלך מאוד עמוקה ונכונה: איך תכלס לוקחים את העניינים הגבוהים של החסידות לתוך חיי היום יום, היום יום שכואב מאוד ובלתי נסבל.
עלו לי מחשבות רבות, ואשתף אותך. מכיוון אני לא יודעת הרבה ומנסה לחשוב יחד אתך,  אני מבקשת סליחה על אי דיוק.

הלם באמצע החיים
חשבתי.. על ההלם לשמוע שאבא חולה. על בני המשפחה, איך כל אחד מגיב.. את.. אמא..
אחים.. אבא בעצמו.. תהיתי.. אם מדברים בבית.. בפתיחות..
האם יש לך עם מי לדבר על הנושא? האם את יודעת מה המצב? משתפים אותך בתהליך? או שהכל סוד?
מה את מרגישה כשאת רואה את אימא, ואת אבא.. האם יש עוד אחים במשפחה? מי תומך במי? את באחים שלך או שהם בך? (שוב, אני לא יודעת, רק מעלה מחשבות).
ובכלל, מה קורה לך בפנים? אני בטוחה שקשה מאוד לספר, ואי אפשר לתאר ולהבין באמת את ההלם והשבר והתמודדות שבאה בעקבותיה.. מחיים (שפחות או יותר) רגילים ושגרתיים לחיים אחרים שלא דומים. יש את עד הרגע שנודע, ומהרגע שנודע….
אני חושבת ולא יודעת (אני יודעת שאני חוזרת על עצמי, אבל באמת אני לא יודעת) האם יש לך ערוצים להביא את השאלות, המחשבות התהיות?
כותבת לך בזהירות וחושבת לעצמי על החרדה, האמונה והתקווה…

לשמוח מתוך הקושי
עולה השאלה שלך במצב הזה שנוצר במציאות הבלתי נתפסת ובלתי נסבלת הזאת: איך אפשר להיות שמחים כחסידים ועובדי ה'?
ברור לי שאת יודעת את הרעיונות החסידיים בהקשר לזה, את זה שלפי החסידות אין רע יורד מלמעלה וכדומה.
אבל אני מרגישה, שזה לא מה שאת שואלת. את שואלת איך חווים משהו מאוד קשה במציאות ועדיין מנסה להיות בשמחה .
עלו בי מחשבות על זה שיש מצבים בחיים שאנחנו נמצאים בהתמודדות ובהישרדות. יש תקופות שבאמת יש קושי אמיתי ואנחנו לא יכולות לומר שאנחנו חוות את המציאות רק כטובה. אנחנו לא מבינות. מצבים שכואב מאוד באמת. הרבי אמר שבגלות שלנו אין שום הבנה למה אנשים עוברים דברים קשים, ואין לנו הבנה אנושית למה יש סבל.

וזה מעניין שהשאלה על הסבל בעולם, ועל משמעות הסבל העסיק את הרבי עוד לפני שהרבי הלך לחיידר. (כפי שמופיע במכתב של הרב לנשיא שז“ר).
אי אפשר להבין למה אבא חולה. ואיך אין רע יורד מלמעלה במקביל.
חושבת שמה שאפשר זה לנסות להבין איך חווים משמעות בחיי היום יום.
אמנם זה נכון שאנחנו לא מבינות את המשמעות של חולי ויחד עם זאת אנחנו כן מאמינות בהקב"ה שאין רע יורד מלמעלה.

עצבות ומרירות
מביאה התבוננות, שמקווה שאולי תעזור. אדמו"ר הזקן מדבר על רגשות סותרים בלב של מרירות ושמחה. מרירות זה לא עצבות. עצבות זה דיכאון, ומרירות זה כאב. כאב זה מצב שמרגישים. מרגישים את הכאב ולכן זה מר.

עצבות זה מצב שלא מרגישים דבר. אדמו"ר הזקן אומר שיש מקום למרירות. המרירות – הכאב זה דבר חי, מאפשר להיות נוכח בחיים. החיים ברגע זה כואבים, מאוד כואבים, וזה בסדר להרגיש כאב. הכאב, הוא חשוב, דרך הכאב וביטוי הכאב, כגון בכי, זה רגש שמרפא את הנפש.
חושבת שלכאוב מאפשר להרגיש ואז אפשר גם להרגיש שמחה. זה נראה סותר ואדמו"ר הזקן אומר ששני רגשות אילו שהם סותרים יכולים לחיות ביחד בלב. אז לאפשר לכאב להיות, מבלי לחשוש שזה סותר את השמחה. עצם האפשור בנפש לכאב, יאפשר גם לרגשות אחרים לחיות, רגעים של בטחון שיכול להוביל לשמחה.

כל רגע ורגע חשוב
התבוננות נוספת.. בזמן הזה שאבא חולה, זה רגעים וזמן שמסב את תשומת הלב לעצם החיים.
ביום יום יש נטייה לרוץ הלאה ולעיתים לא שמים לב לעיקר. לעצמם החיים, לעצם הביחד. על דרך, עולם שנה נפש, כל רגע בעולם הוא יקר. בכלל, הרבי אומר שעיקר הבירור בעולם הזה הוא בעניין הזמן. זמן הוא המשאב היקר ביותר שיש לנו בעולם הזה. מה אנו עושים בזמן שלנו.
המשפיע ראובן דונין ע“ה, אמר על הפסוק ופירוש רש“י, ”לא פנה, לא שעה“, (העשן של קין שלא פנה). לא פנה, לא שעה. לאן אנו מפנים את פנינו (פנימיותינו) בזמן – בשעה. מה אנו בוחרים לעשות עם הזמן. חשבתי, שהרגעים והשעות והימים שבהם אבא חולה (לרפואה שלימה מהירה בע“ה), זה זמן שמתאפשר באופן מיוחד להיות במודעות למשמעות. המשמעות של כל רגע, של כל רגע של חיים, המשמעות של כל רגע עם אבא, המשמעות של כל רגע עם כל אחד מבני המשפחה, שבכל רגע אפשר ליצוק איכות רגשית לרגע. כל חיוך, כל שאלה, כל נתינה, כל בקשה, יש לה משמעות.
בעוד שנים, (ברור שכבר מזמן תהיה כבר הגאולה) כשתזכרי בזמן הזה שאבא היה חולה, מה תחשבי על מה שהרגשת, חשבת, אמרת ועשית וחווית בזמן הקשה הזה. כל רגע חשוב ומשמעותי ויש ערך לכל חיוך, לכל מילה, לכל רגע, לכל מעשה ויש אפשרות למלא את הרגעים האלו במשמעות גדולה. משמעות קשורה לשמחה. משמעות קשורה לעשיית תפקידו בעולם, וזה קשור לשמחה.
מנסה לומר, שאינני מתיימרת לומר איך להיות בשמחה במציאות כל כך קשה. יכולה לומר כמה התבוננויות בתקווה שזה יהיה לעזר. חושבת שנתינת מקום לכאב, ייתן מקום לרגשות נוספים, ישחרר את הנפש להרגיש מנעד של רגשות כולל מקום לביטחון ושמחה. וכן, התבוננות במשמעות וחשיבות הרגע, מאפשר לך להיות שלימה עם עצמך, עם מי שאת ומה שאת בזמן הקשה הזה. תחושה שמתקשרת עם אפשרות לשמחה.

מאחלת לך יקרה מכל הלב רפואה שלמה לאבא בקרוב ממש. שהקב"ה יאיר לך את התקופה הזאת ותרגישי עם כל הקושי, שהוא מחבק אותך, אוהב ונוכח בחיים שלך.

מוזמנת באהבה להמשיך לשתף. אנחנו כאן.

איתך בדרך, מושקא

editor@shutafotbaderech.co.il

עוד בנושא
לא נמצאו המאמרים המבוקשים
פוסטים חדשים
אבדה תקוותנו
ילדה בת 8 עיניים גדולות ירוק חמוץ נמשים קטנים מתחת לעין וקמטים, הרבה קמטים כמ...

ציפור בלי כנף

מהיטבאל/ מ. קינן *הלוואי*
סדרת הספרים שהכי אהבתי היא 'ממלכה במבחן' של מיה קינן. הכתיבה, העלילה, הגיבורי...

קוקטייל אביבי

צבועה בלילה
ובלילה אולי בידיים שרוטות מאכזבה אוריד מסיכה אולי לא אולי היא לא תירד דמעות ל...

חביתה מקושקשת

חיים את הזמן /מצורע
הפרשה שלנו עוסקת בדיני נגע הצרעת ומפרטת אותם. אחת ההלכות היא שאם אדם נטמא בצר...

דרשנית בהתהוות

אש האהבה
אבא אתה לא צריך אותי. אבא אני צריכה אותך! אבא לא צריך אותי, אותי כן. אבל לא ת...

דומיה נפשי

תותים זה טעים
חברות תקשיבו אני לבד. אבל כ"כ מוקפת.. בה בזמן האחרון התחלתי להעריך את עצ...

מאמית אחת

י״א ניסן רעיון כללי
פורסם לראשונה: ח׳ בניסן תשפ״ב רבי-קשר-אני? הבדל בין חסיד לרבי היא אינסופית א...

מפג

אוהבת את עצמך באמת ורוצה לעזור? כנסי😉
אוף. תקשיבו. יש לי קטע מעצבן שכשאני כועסת וקצת עולים לי הפיוזים(אני גי'נג'ית....

אחת. שנמאסה. על עצמה. איך שהיא.

52 תגובות

  1. וואוו איזה אלופה!! ה' שתבוא הגאולה כבר, ודי לצרות!!
    שמעתי סיפור מהמם שנראלי קשור:
    פעם שאלו את הרבנית חיה מושקא, מהו הרגע הכי יקר בחייה?
    התשובה שענתה הרבנית הייתה: הרגע הזה.
    וכל מילה מיותרת..
    בהצלחה ענקית!!!

  2. דווקא כשלומדים על השמחה, כדאי לקחת בחשבון שלא כל העולם ורוד. לא
    תמיד הולך לנו ולא תמיד קל. אם נדע לשמוח רק במצבים מושלמים, כמעט ולא נשמח אף פעם…לא קל להתמודד עם צרות. לא קל בכלל. אבל, לצערנו, לכל אחד יש את ה'חבילה'
    שלו, ואת קשיי היום יום הגדולים או הקטנים איתם הוא צריך להתמודד. המפתח להתמודדות הזאת נעוץ במבט שאיתו אנחנו הולכים. תורת החסידות מלמדת אותנו כיצד לשאת מבט פנימי שיעזור וישנה לנו את ההתמודדות הזו.
    ואני יביא דוגמא ל2 סיפורים:
    -הסיפור עם רבי עקיבה שישן בחוץ בחושך וכל פעם טרפו לו חיה או שכבה לו הנר וכולי..ואמר "גם זו לטובה"! ובאותו לילה באו שודדים ולא אבחינו בו כי שום חיה או אש לא הסגירו אותו.
    -והסיפור עם נחום איש גמזו בידיו היה תיבה מלאה זהב ויהלומים בתור מתנה למלך ושודדים בלילה החליפו את התיבה היקרה בעפר..ולמחרת שראה זו אמר "גם זו לטובה!" כשהמלך ראה זאת הוא חשב שהיהודים עושים ממנו צחוק! והגיע אליהו הנביא ואמר שזהו עפר של אברהם אבינו! ועפר זה הופך לחיצים ברגע שנזרק לאוויר! וככה ניצח אותו בלך במלחמה מול אויביו! וחזר אותו יהודי עם התיבה מלאה באבנים טובות וזהב! וחזר לישון באותו מקום ששדדו אותו..התפלאו השודדים ושאלו איך עשו לו כזה כבוד..? ואמר להם היהודי שהעפר שבקירות שלהם מאוד מיוחד! הלכו השודדים והביאו עפר זה למלך אך העפר נשאר עפר ואותם שודדים שילמו על עונשם
    השוו בין הסיפורים, במה הם דומים ובמה שונים?
    מה לדעתכם גדול יותר – לומר 'גם זו לטובה' או: 'כל דעביד רחמנא לטב עביד'? לפי ביאורו של הרבי, שני הסיפורים מעמידים שתי צורות התמודדות עם המציאות. בצורה אחת המצב הקשה מורגש, אבל הוא איננו שובר או מדכא, כי יש תקווה ואמונה
    שבסופו של דבר העניינים יתגלגלו למקום טוב. בצורת ההתמודדות השנייה, המצבהקשה לא מוגדר כקושי אלא כטוב! אמנם, לא ברור עדיין מה טוב בו, אבל כבר בשעת הקושי התחושה היא שיש כאן מצב טוב
    המבט של רבי עקיבא – שהכל לבסוף יהיה לטובה, דורש מבט רחב על המציאות. לא להסתכל רק על מימד אחד, אלא לנסות להסתכל קדימה, או לחשוב על חשבונות נסתרים. מבטו של נחום איש גם זו, דורש עיניים רוחניות ממש, שיכולות לחוש את העומק של המציאות ואז היא מתהפכת לטוב גלוי.!
    האם קרה לך פעם משהו רע, שהתגלה בסוף כטוב? אחרי כמה זמן גילית את זה? חשבי על זה..

    כותב רבי שניאור זלמן משפט עמוק וסתום ביותר – "באמת אין רע יורד
    מלמעלה והכל טוב, רק שאינו מושג לגודלו ורב טובו". גם כשזקוקים לאור בחשיכה, האור יכול להיות חזק מדי ולסנוור. ואם האור מסנוור, הוא מפריע ומסתיר אפילו יותרמהחושך! זהו המשל לדברי רבי שניאור זלמן. מה שנראה לעיננו כרע, הוא באמת טוב
    בעל עוצמה חזקה מכדי שאנו יכולים לקבל. והטוב הזה 'מסנוור' אותנו, והופך להיות חושך ומכשול. העבודה שלנו היא לחיות ולהיות מודעים כמה שאפשר לאמת – להכרה שבתוך החושך והקושי מסתתר אור וטוב גדול.!! וזה מה שיגרום לך להיות בשמחה למרות הקושי!!
    בהצלחה רבה רבה !! ותמיד תזכרי שאת לא לבד!!

    1. ואין עלייך שרה שמחה!! נהנית בכל פעם לקרוא את התגובות שלך. איזה עומק!!
      את מחזקת ומשפיעה!
      מעניין להכיר אותך…

    2. שרה שמחהההה
      מדהימההה
      באמת חזק ביותר.
      תודה!
      אגב, זה ציטוט והסבר מפרק יא באגרת הקודש, פרק שממש מומלץ ללמוד בעיון ובעל פה.
      אני אישית, ברגעים קשים פשוט אומרת את הפרק ומרגישה שמקבלת כוחות להסתכל על הדברים אחרת… ממליצה בחום!

  3. ???וואהי רפואה שלמה כמה שיותר מהר רוצה לפרסם את השם כדי שנתפלל??? ויש לך את זה שרה שמחה!!!!!!!!??? זה נראלי הפעם הראשונה שבאמת הבנתי את הענין של השמחה ???את אלופה בלהסביר את זה ואת כותבת בכזאת נעימות חסידית באמת מעניין להכיר אותך…?

  4. גם אבא שלי, ויש לי המון מה להגיד לך
    אשמח שתבקשי מהמערכת את המייל שלי או את מספר הטלפון, יש להם אותו

      1. בהחלט לא לכולם קורה הנס..
        הלוואי שבאמת יהיו אך ורק ניסים.
        אני הכרתי הרבה אנשים שנפטרו מהמחלה..
        ושרה שמחה, לצערנו הביראות לא תמיד קשורה במידת האופטימיות……..

        1. החולי בגוף נובע מהנפש.
          יכול להיות שזה לא נראה לנו קשור..או שבמקרים מסויימים את צודקת, ואנחנו לא נבין חשבונות שמיים..אבל חשוב להיות אופטמיים במצבים האלו! חשוב לשדר אופטימיות וחיוביות ושמחה! כי הקושי כבר נמצא..והוא ענק מנשוא.
          אז משם אנחנו לפחות רוצים להיות אופטמיים!
          זה לפחות מקל על הקושי

          1. דאייי איזה קשההההה ממש באלי לבכותתת אני מבינה אותך זה קרה לי באחוותתתת מאמינה שעם אמא זה יותר קשההה הלב איתךךך (יודעת שאת אומרת עכשיו כן ברור היא אפילו לא מכירה אותי אבל אני באמת איתך כי מבינה שאם אצל אחות זה היה קשה אז מה אצל אמא…) למרות שאני רוצה להגיד לך שאם אמא שלך סבלה יש כאלה שכבר רוצים את המוות הזה כי זה קשה הם סובלים והתקווה שלהם לחיים נמאסה… אז אני לא אומרת לך להגיד תודה… אבל… תבכי המוןןןן

  5. איני מתימרר לעודד אדם שאין באפשרותי להכיל את גודל הניסיון!
    אך לחכמינו זכרונם לברכה אמרו שבע יפול צדיק וקם משמע שצדיק נהיה מהנפילות שלו וכעומק הנפילה כך גובה התקומה! כי במקום שאין עומק אין גובה ורואים זאת בברור במקומות שיש הכל יש גם ריקנות ובמקומות שיש ניסוניות יש גם רוממות כי זה הכלל ששבע יפול צדיק וקם וכעומק כך גם הגובה
    ורואים את זה אצל עם ישראל שהוא עם מרומם אך אנו ואבותינו בגלות בעומקה של נפילה בגלות וכעומק נפילתנו בעזרת הבעזרת ה נגאל ונהיה בגובה תקומתינו כמו ביציאת מצרים מעבדות לחרות

  6. וואו רפואה שלמה! תעברו את זה מהר!
    לשמוח שכיף וטוב זה קל אבל החכמה האמיתית היא לשמוח כשקשה…
    קבלי חיבוק ענק!!!

  7. כשאני קוראת משהו אני נכנסת לתוך זה לשמוע מה שיש לך גרם לי ממש להרגשה שאי אפשר לתאר… אני כותבת לך את השורות הבאות והידיים שלי רועדות.
    אני יודעת שאי אפשר להבין את המצב בו את נמצאת בא לי להביא לך חיבוק ענקקקק אבל אי אפשר דרך המחשב…. את ענקית! חזקה! גיבורה! את וכל מי שמתמודדת עם אתגר כמו שלך.
    בטוחה שאת לא רוצה להזכר ברגע ובתקופה שזה נודע לך…
    לדעתי את צריכה לחשוב לעצמך (זה קשה) מה הקב"ה רוצה ממך???
    הרי את בטח ילדה רגילה שפתאום קיבלה הודעה טראגית ששינתה את חייה באחת. ה' רוצה שתהי חזקה! שתמשיכי חיים נורמאליים ולא תכנסי לבוץ השחור של הדיכאון וחוסר התקווה. תעלי! תרגישי שיש לך את הכח!! את אמיצה שאין דברים כאלה!! כ"כ חשוב שכתבת ה את השאלה שלך!!! כ"כ חשובה השמחה והחשיבה החיובית ברגעים האלה!!! בעז"ה אבא שלך יחלים!!! את עוד תזכי לחזור בעז"ה לחיים רגילים!!!! זו הברכה שאיתה אני מסיימת ותראי שהאבן השחורה והגדולה הוסרה מהלב שלך ובמקומה הגיעה אמונה חזקה וביטחון!!
    מאחלת לך הרבה הצלחה בהמשך אל תשכחי שאת בריאה!!! חזקה!!! ואמיצה!!!! בברכת רפואה שלימה ומיידית בעז"ה!!!!!!!!!!!!!!!

  8. הנה המתכון שלי על איך לישמוח.
    ללמוד טוב עם חברה פרק כו, לג בתניא, פרק יא, כב באיגרת הקודש.
    ליקוטי שיחות חלק לו שמות א.
    כמובן צריך לחשוב על הדברים הרבה עד שמפנימים, ולא לתת מקום למחשבות שליליות אלא לדחות אותם בשני ידיים כמו מחשבת עבודה זרה חס וחלילה.
    רפואה שלמה בקרוב!

  9. אמאלה אני מבינה אותך יותר ממה שאת חושבת? לאח שלי גילו את המחלה שה' ישמור לפני כמעט שנתיים הייתי אז בשיא התיכון. פשוט לא הצלחתי לשמוח. היה לי קשה ברמות אחרות! זה טוב לבכות אבל לא לשקוע בזה. זה רק יקשה עליך. כן שאלתי את עצמי איך אני יכולה בכלל לשמוח אם אחי חולה? המשכתי בשגרה הלכתי לבית ספר. דיברתי עם חברות. שיתפתי. זה מאוווד עוזר. זה מה שהחזיק אותי. חברות. היום ב"ה אח שלי בריא? בעז"ה שתהיה רפואה שלימה בקרוב ממש ושלא תצטרכי לחשוב על איך להיות בשמחה? מחזיקה אצבעות

  10. אין לי כל כך עצה בשבילך אבל אכפת לי ממך ובא לי לעזור לך תאמרי לי מה הפרק שלו ואני אשתדל על עצמי לומר אותו…

  11. אתן יודעות, ממש מעניין מה עכשיו, כאילו השאלה הזאת נשאלה לפני יותר משנה ומן הסתם דברים השתנו מאז… נקווה שלטוב. אז מעניין לשמוע מהבת עצמה – מה הולך אתה עכשיו? היא יישמה את הרעיונות האלה? משהו מהם באמת עזר לה בהתמודדות?
    כי הכותבת כאן מסתכלת על העתיד, מציעה לבת מה לעשות בזמן הקרוב… שהיה כבר;) אז זו כבר היסטוריה, ומעניין אותי איך היא הייתה נראית.

  12. מצחיק אותי לכתוב את התגובה עכשיו.
    כי שאלתי אותה לפני יותר משנה.
    אז כן, זו אני "מוסי" ששאלתי.
    ומי שעוקבת אחרי הפוסטים שלי ומכירה אותי
    (ואני חושבת שפה באתר זה לא מעט).
    אז לפני שלושה חודשים בערך אבא שלי נפטר מהמחלה הידועה אחרי כשנתיים וחצי של מלחמה.
    לא להאמין.
    כי בזמן ששאלתי לא באמת האמנתי שזה יקרה.
    היו הרבה רגעים שהמצב של אבא היה טוב!
    רגעים שראינו את האור בקצה המנהרה.
    אבל פתאום השתנה הכל.
    היו מאבקים באמונה, חשיבה חיובית.
    זה לא פשוט.
    אך עם כל זה מה שמעודד ומחזק זה שאבא לא סובל.
    ברגעים של כאב וגעגוע לא בדיוק מצליחה לראות את הטוב.
    אך שמצליחה מעט לחשוב- אני יודעת ובטוחה שאם ה' עשה זאת זה הכי טוב בשבילי ובשביל אבא שלי.
    וזה הכי מרגיע שבעולם!!!
    פונה לחברותי שמתמודדות בניסיון כזה או דומה.
    אני שולחת לכל אחת מכן את הכי הרבה כוחות שאפשר להעביר!!
    ולכל חברותי בשותפות בדרך!!!
    אין עליכן אתן גדולות של החיים!!!!
    והגאולה כל כך קרובה!
    שמאמינה שעוד נצחק על הרגעים האלו.
    אוהבת מלא!
    מוסי

    1. מוסי!
      האמת שחשבתי שזו את ?
      איזה כיף שהגבת:)
      מכירה אותך, כן…
      ואת נשמעת כזו מיוחדת וגיבורה, מהפוסטים שלך ומהתגובה הזו גם.
      ומי שמדבר על גדולה מהחיים!;)
      תהיי חזקה (למרות שאיך אפשר להיות חזקה יותר ממה שאת כבר…) ואני מאמינה גם, שהסוף הטוב קרוב.
      ובאמת, איך אפשר שלא עם אמונה מדהימה כמו שלך?
      אוהבת אותך בחזרה ?

  13. היי
    אני רחלוש
    אני מאוד מבינה אותך
    אתן לך כמה טיפים שלי הם מ-א-ו-ד עזרו ברגעים קשים
    1 שתפי את מי שאת חושבת שיכול לעזור לך
    2 אם תאמיני שהכל מאיתו יתברך והכל לטובה יכנס בך מין רוגע פנימי
    נ.ב. זו העיצה שמאוד עזרה לי
    3 תערכי חשבון נפש עם עצמך למה הגיע לך כזו צרה
    נ.ב. ומה שהכי יעזור מניסיון זה לסלק את כל האייפונים למיניהם מהבית או לפחות לא לגעת בהם
    ואני כמעט מבטיחה לך שאבא שלך יבריא
    השתדלי לבצע מה שאמרתי לך ובעזרת השם
    הכל יהיה בסדר

  14. רפואה שלמה באמת מכל הלב.
    אני ילדה רגישה שמה שמספרים לי אני מרגישה כאילו זה קורה\קרה לי.
    אז תדעי שאני בוכה איתך, באמת.
    אולי תעלי את שמו ונתפלל עליו.
    בהצלחה בהתמודדויות

      1. אוייי חיימשלייי
        תהיי חזקה, גם אבא שלי נפטר מהמחלה לפני שנה, זה קשה וכואב… אין מה לומרר.. הגעגוע צורבבב…
        אבל אל תדאגי נשמה, המשיח בפתח, תחיית המתים!!! נראה את האבות שלנו בקרוב.. חיימשלי אני בוכה איתךך.

  15. תהיי חזקה!!
    גם אבא שלי היה חולה במחלה, זה קשה, ואפילו קשה מאוד, אבל תדעי שאם ה' יתברך נתן לך את הנסיון הזה הוא גם נתן לך כח לעמוד.
    ואני אומרת לך מנסיון כי גם אני עברתי את זה, ואני יודעת מה זה, לא כמו האלה שמחזקים בלי לדעת כלום ובלי להבין.
    אל תדאגי בע"ה הוא יבריא, כי הקב"ה הוא הרופא והמרפא!
    ומה שה' עושה הכל לטובה, כי ה' עושה רק טוב.
    גם אם זה לא נראה לנו.

  16. וואי זה כזה עצובב
    אני משתתפת בצערך
    באמת…
    אני מאחלת לאבא שלך רפואה שלימה בקרוב אמן…
    תהיי חזקה!!
    אל ידי זה שאת חזקה גם לאבא שלך יהיה כוח!
    והוא יבריא בעז"ה והכול יהיה בזכותך ובזכות התפילות שלךךך
    אל תשכחי לבשר לנו:)
    תהיי אופטימית… זה עוזר הרבה:*)
    מאחלת לךך המון בהצלחה ואהובת מלא!!

    ותהיי חזקה אוהבת אותךך מלא

  17. אוי ה' !!!
    אני פשוט יושבת ובוכה!!
    יודעת שאני לא יכולה להבין אותך ובכל זאת מנסה…
    את פשוט מהממת!!
    ישלך המוון כוח ועוצמה… ככה זה נשמע.
    מאחלת לך רק טוב מעכשיו ולנצח אמן!!!!
    ❤❤❤
    אוהבת אותך!!
    ???

  18. וואי וואי וואי
    תקשיבי דבר ראשון את גיבורה פשוט גיבורה
    דבר שני
    אני מכירה לצערי מקרוב את המפלצת הנוראה הזאת
    ולכן אני יכולה להגיד לך שיש לך המון כח
    וזה יגמר בטוב
    פשוט תאמיני בזה

    חיבוקי ענק

  19. וואו עצובב מאחלת לך מלאאאאאאאאאא הצלחה בהתמודדות וסתם בחיים ושיהיה רפואה שלימהה
    משיח נאו!!!

  20. יאוו את עוצמתית!! ♥ מהממת אחתת!!!
    עצם זה שאת שואלת איך להיות בשמחה – מדהים בעייני!
    בהצלחה יקרהה!!
    רפואה שלימה!

  21. איזה מתוקות שאתם ככה מעודדות אחד את השנייה ?
    שהתחלתי לקראו התחילו לי דמעות ???
    דיי אוף כמה אפשר
    משיח חייב להגעה ?
    אני הכי מבינה אותך כי לא עלינו גם אנחנו
    עברנו את זה
    לא עלינו לא מאחלת לאף אחד
    שולחת לחכיים חיבוק של כוח
    שרה תהיה חזקה
    רפואה שלמה
    אוהבת אותך ??
    ????

  22. וואו את גדולה מהחיים!!!
    באמת שכמעט והתחלתי לבכות…
    איזה התמודדות, ואיזה כוחות!!
    בהצלחה בהמשך לך ולכל הבנות שחוות את הדברים האלו!!!
    בעזרת השם משיח יגיעה ותוכלו כבר לראות אותו בתחיית המתים!!!!

    ??❤?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות