אחדות
בשיחה שהזכרתי בתחילת שבוע, הרבי מסביר שתכלס הקב"ה כורת ברית עם הנשמות של כ-ל עמ"י, וממילא הפסוק "ואת אשר איננו פה היום" מתכוון לכל מי שרק הנשמה שלו נמצאת, ולא הגוף שלו.
אבל, אם ככה, למה רש"י לא מזכיר שום דבר בסגנון?
ואם נאמר שאנחנו היינו שם בתור צאצאים של דור במדבר וכד' זה ישמע שיש הבדלים ביננו – הם היו שם בעיקר, ואנחנו "הצטרפנו".
וממילא, האמירה היא שכריתת הברית היא עם כ-ו-ל-ם באותה מידה, והפסוק לא מפריד בין מי שהיה שם ל"אשר איננו פה עמנו היום"
שותפות בדרך הוא בית חב"ד הראשון ברשת לבנות תיכון חרדיות. האתר מציע באהבה עזרה אנונימית בכל נושא, תכנים איכותיים ומעניינים ופלטפורמה כיפית להעלאת פוסטים משלך.
3 תגובות
תודה על הפוסט המהמם הזה ובמיוחד על הקישור לשיחה.
תודההההההההה
למדתי:)