שאלום חזרתי שוב השבוע.
סיימנו את הפרק הקודם בשאלה הזאת:
למה לא מספרים על אברהם אלה רק מהציווי לך לך?
אם הכתוב מתחיל לספר על אברהם אבינו בתור היהודי הראשון, זה אומר שהציווי לך לך מבטא את נקודת היהדות.
איך?
***
אני יוצאת מהנחה שכולכן מכירות את המשחק "חי צומח דומם"
אני יוצאת מעוד הנחה – שהמשכילות שבינינו יודעות שהנבראים מתחלקים לארבע סוגים ולא רק לשלוש. ( חמדותיי, זה לא כולל ילד, ילדה ומשפחה….)
אני תוהה מי זה שהמציא את המשחק וקבע סדר כזה עקום. בהתחלה חי ואז יורדים דרגה צומח, יורדים עוד אחת דומם ואז מתחילים עם ילד או ילדה – שבתכלס זה האדם הדרגה הגבוהה יותר.
(בגרסה של ארץ עיר זה יותר מוזר, מתחילים עם דומם ועוברים לחי)
הסדר הנכון הוא
דומם – חסר חיות
צומח – חי אבל חסר יכולת תנועה
חי – יכול לנוע אבל חסר שכל
מדבר – יכול לדבר, ויש לו שכל.
אלו שהבינו את התהליך מחשבה שלי, יגידו עכשיו את תגידי שיש דרגה חמישית בבריאה והיא היהודי.
אז אלו שחשבו ככה, צל"ש כי אני באמת כותבת את זה, אבל אל תשאירו ככה, כי זאת רק התחלה ( במילים פחות מנומסות, נסתור את זה אחר כך).
החכמים אומרים שדרגת היהודי היא דרגה חמישית בבריאה. היא לא רק חלק נבחר מדרגת המדבר, אלה היא דרגה חמישית בפני עצמה, וההבדל שבינה לבין דרגת המדבר הוא כמו ההבדל שבין דומם לצומח.
3 תגובות
וואו מזכירה נשכחות
מרתק ביותר!
מחכה כבר לפרק הבא:)
ואווווו
אין. לי. מילים.
אני מ-ר-ו-ת-ק-ת!!