תלמידה עם סמארטלמידה

icon_set_3_31
#נושא_הפוסט_מאד_מפליל_אז_אשאר_באנונימיותי.

רוחות רוחות, אנא הרגעו, הנה הסבר:
"היי, שמעת?! בת דודה שלי סיפרה לי שבתיכון אצלם מעודדים מטעם התיכון לקנות סמארטפון!!"
"מה?! וואו! היי דינה, תקשיבי מישהי עכשיו סיפרה לי שבתיכון חב"ד אחד מאלצים בנות לקנות סמארטפונים! בית ספר חב"ד!"
"אמאלה יאו, תשמעו חני ומושקי, שמעתי שתיכון חב"ד אחד בארץ מכריח בנות לקנות סמארטפונים! מי שלא קונה מסתבכת כהוגן עם טפסים ונוכחות…"
"שלום ליבי, תקשיבי, יש תיכון חב"די אחד שמחייבים שם את הבנות לקנות סמארטפונים, מי שלא קונה אין לה נוכחות וכניסה לבית ספר בכלל. נורא"
"וואו, אני מזמן הייתי עוברת תיכון. בטח מלא בנות עזבו בגלל זה".
קאט, קאט, קאט.

אז היי. אני לומדת בתיכון הנ"ל, שכבר כמה פוסטים נכתבו עליו פה בשותפות. העניין התחיל לפני שנה, כשאני עליתי לתיכון. חוק חדש מטעם הבית ספר אכן עודד לקנות סמארטפונים. תוך חודש קיבלתי מלא הודעות מחברות מכל הארץ עם ידיעות מוגזמות על איך שהחדשות המסעירות האלו הועברו. חשבתי שנהיה שכבה נסיונית ושיפסיקו עם הכלל הזה (שאני לא בעדו, ממש לא), אבל מתברר שגם השנה מעודדים את השכבה שתחתיי לקנות.

אז קצת לסביר, לכל התוהות וההמומות, וגם לשכבה היקרה שצריכה להתמודד עם הסערה הזאת.

רגע אחד, לפני שאמשיך, אני מסייגת את הכל ומציינת שהכל פה הוא דעתי ודעתי בלבד. אבל דעתי הנ"ל (הנזכרת למטה) התעצבה לאחר דיונים עם מורות, קריאת כל מכתבי ההנהלה בנידון, ובכלל הווי תיכוני עם הנושא.

אז דבר ראשון, האינטרסים של ההנהלה:
כבר שנים שבתיכון שלנו ישנה בעיה סמארטפונית חמורה. רשמית מותר כבר לבנות בכיתה ט' להיות עם סמארטפון אבל חסום בחסימה טובה. אני לא ממש יודעת נתונים אבל הגיוני שאחוז הבנות שקנו סמארטפון בכניסתם לתיכון שלנו גדל משנה לשנה. וההנהלה, מתוך אינטרס טהור לגמרי, רוצה למגר את התופעה (כי בינינו, היו מלא בלי חסימה. ולא חסרים סיפורים על בת חסידית שחברתה בעלת הסמארט הפרוץ הראתה לה מרעין בישין בלתי ראויים).

אז החליטה ההנהלה (שבינינו, חוץ מהמנהל אני לא בדיוק יודעת מי עומד מאחורי אותה "הנהלה" מתוקה ועלומת זהות) על רעיון חדשני ויצירתי (לגמרי…) בעניין הסמארטפונים בתיכון: אם הבנות רגילות שבכניסה לתיכון מותר סמארטפון, למה לא לדחוף להם לידיים סמארטפון חסום, יעיל, ונצרך במיוחד בתקופת הלמידה מרחוק?

אולי זה נשמע רע, אבל אפשר לחשוב על זה מנקודת מבט אחרת: אני מאמינה שכל אחת מכן באיזשהו גיל חלמה על היום הזה בו תבואו לכיתה ולכל בת יהיה מחשב אישי, מתוכו ילמדו. בלי ספרים מיותרים שכבד לסחוב, במקום לכתוב פשוט נקליד, כמה נפלא. וכשחושבים על זה לא בהקשר של חוק הסמארטפונים אצלינו זה באמת נפלא. אם כך, לבטח חשבה הנהלתינו היקרה, למה שלא נגשים את החלום הזה בעידן המתקדם שלנו, ונשתמש בטכנולוגיה לצורכי למידה?

היו חלומות על כך שבאמצע שיעור המורה תחלק לכולן את הסמארטפונים ותבקש מהן לפתוח את האפליקציה הזו והזו או את דפי המידע שנשלחו אליהן בטימס או אפילו שהמבחנים יתבצעו דרך אותו מכשיר מופלא. למה שהסמארטפון לא יהיה פשוט אמצעי למידה?

אז ביוזמתיות ראוייה להערצה הוציאו הכל מן הכוח אל הפועל, ושכבתי האהובה התמודדה בתדהמה עם הידיעה: יימכרו סמארטפונים מדגם אחיד לכל בנות השכבה, בחסימה מעולה מעולה, שייקראו מעתה ועד לא ידוע בשם המתוק "סמארטלמידה", *בנות שרוצות להישאר עם מקשים ייצטרכו להגיש טופס "אישור חריג", לבצע פגישה של ההנהלה עם ההורים, לנמק ולהסביר מדוע הם רוצים שביתם תישאר עם מקשים.

כוונות טובות כל כך. אבל בינינו, רובנו התנגדנו ועודנו מתנגדות לביצועו.

ואז התחילו הבלגנים. מספר יחסית מועט של בנות קנו את הדגם המהולל והרוב נשארו עם המקשים. טובים, פשוטים, תמימים, טהורים.

מן הסתם לא היה זה לרוח ההנהלה שחלומה היה אחר מהמציאות. אז הוחלט שרק בנות שייאשרו להם להישאר עם מקשים (אחרי מלא ביוגרפיה ונדנודים להנהלה) יקבלו צ'יפ. הבנות שקנו את הסמארטפונים כמובן קיבלו בלי שום בעיה.

(הכניסה לתיכון שלנו היא באמצעות סבסבת שכל בת יכולה לפתוח לעצמה באמצעות צ'יפ. מי שאין לה צ'יפ צריכה לחכות עד שתבוא מישהי אחרת עם צ'יפ ואז הם ייכנסו שניהם יחד…)

אפילו באמצע שנה ניתן היה למצוא בודדות שעוד לא קיבלו צ'יפ. ותחשבו שאם הן מאחרות ומגיעות לתיכון בעשר הם יכולות לחכות המוווון זמן עד שתבוא מישהי נוספת עם צ'יפ.
הכיתות סערו ורחשו וזמזמו כמו כוורת דבורים הומה. כעסנו ורטנו והתעצבנו, די בצדק ודי לא. אבל הנה כולנו חיות וקיימות (ומזמזמות) גם לאחר השנה הזאת.

בוא נדבר רגע על הסמארטפונים והבנות שכן קנו. מבחינתי הם מתחלקות ככה: הבנות הטובות שתכננו לקנות בכיתה ט' סמארטפון, והם היחידות בערך שהמיזם הועיל להם בכך שהסמארטפון שקיבלו בסופו של דבר מוגן מאד מאד. הבנות שמלכתחילה היו נשארות עם מקשים אבל בגלל עידוד התיכון קנו סמארטפון – והן המפסידות העיקריות מהנושא, על אף שעם הסמארטפון התמים הזה לא היה הרבה אפשרויות תחכום. והבנות שקנו סמארטפון והצליחו לפרוץ אותו עם מלא רצון וכוונות לעשות את זה, והן בעצם המפסידות העוד יותר גדולות.

השנה החליט התיכון לעבור לחסימה טובה יותר, וממילא גם יקרה יותר (הסמארטפונים הנדרשים פלוס החסימה הנדרשת עולים מעל אלף שקל אם אני לא טועה… זה עוד שיקול חשוב – יש הורים שבשבילם זו הוצאה מיותרת לגמרי לגמרי מבחינת עלות). כך שייתכן שבעיית פריצת החסימה תרד מהפרק.

ראיתי בפוסטים ובתגובות שהיו כאן על הנושא כמה אי הבנות. בגדול הפיצו שמי שאין לה את הסמארטפון הנ"ל – אין לה נוכחות. וזו טעות! עובדה היא שכשבעים אחוז משכבתי נשארו עם מקשים, עם אישור או בלי אישור, ולכולן המורות עשו נוכחות בלי שום בעיה.

כמה טוב שאין הגבלת שורות גם בפוסטים כמו בתגובות;) כי יצא לי מאד ארוך. אני אוותר על כמה דברים שרציתי לכתוב ואסכם בקצרה את מה שרלוונטי:

לכל הבנות ששנה הבאה מצטרפות אלינו לתיכון, דבר ראשון ברוכה הבאה:)

דבר שני ככה: מי שחשוב לה להישאר עם מקשים ומי שמספיק עקשנית בשביל זה, פשוט שתעשה את זה ותישאר עם מקשים. אל תפחדו מאיומי הנוכחות הנפוצים, מאיומי ההנהלה שמי שלא תשיג אישור להישאר עם מקשים תחוייב בקניית סמארטפון או מכל ידיעה מפחידה אחרת בנושא. מצד שני, תשתדלו להבין את ההנהלה, לא לרטון עליה כמו שעשינו אנחנו, ופשוט לא לתת לנושא הזה להעסיק אתכן כל הזמן.
מקווה שהייתי ברורה. יצא קצת מבולבל ונסער. ותדעו שזה עוד בלי הנימוקים למה לא לקנות ועד כמה הרעיון הזה באמת הזוי (ואין מה לומר, אם הייתי באה בגישה שלילית על היוזמה המהוללה הפוסט היה יוצא יותר מגניב…).
אם יש לכן שאלות (מעשיות או תאורתיות), בשמחה בתגובות:)

שתפי בווצאפ

עוד בנושא
יתומים שמתגעגעים לאבא
icon_42

דומיה נפשי

אבא אין לי כלום ויש לי את הכל הכל בצבע חום צבעתי במכחול את הסרטים הכי שחורים ...
לא רוצה להיות שליחה
icon_18

שליחה אחת

טוב אני גם שליחה כמו הרבה בנות בחול במקוםם נידח שרוב הסיכוים שלא תכירו את השם...
תמימות זה דבר טוב
35

מי שנכוותה ברותחין

תמימות זה דבר טוב עד גבול מסויים. יש כמה דברים שחשוב לכל אחת לדעת. 1. כל דבר ...
אסור לבכות בשבת.
emotion_icon_24

LOVE

פעם אהבתי את לילות שבת הקיציים. הייתי מחכה שכולם ילכו לישון, מכורבלת בשמיכה ק...
תפילות ומילים
47

הכוזרית הנודדת

מילים צלילים ותפילות עשוקות מושתקות נספגות בלב כלואות. ו…לפעמים רק לפעמ...
רגליי נטועות בקרקע, ליבי מכוון לרקיע
15

פדות

נסענו לטיול, אני וחברותיי הגענו למדבר מלא בחול מעורב ביהלומים בתחילה שמחתי, ג...
מה נשתנה הלילה הזה? [תזכורת משנה שעברה]
72

יסולאל

שנה שעברה כתבתי שיר פה בשתפות, ממש לקראת הנקיונות לפסח, אמא שלי ממש התעצבנה ע...
וארשתיך לי לעולם
newEmotionIcon_21

דומיה נפשי

ההרגשה הזאת אחרי יום כבד, כשאת הרבה בחוץ מסתובבת.. אולי בעיר אחרת, אולי בכלל ...
פוסטים חדשים
יתומים שמתגעגעים לאבא
icon_42

דומיה נפשי

אבא אין לי כלום ויש לי את הכל הכל בצבע חום צבעתי במכחול את הסרטים הכי שחורים ...
חברות מגעילה
16

שותפה

היי חברות, לפני כמה חודשים טובים עלה פוסט על חברות. הפוסט היה על חברות קרובה,...
סתם שאלה.. לא חייבות להיכנס, אבל יהיה נחמד מצידכן אם כן תכנסו 😉
167192227863a78266a73e5

סליחה על השאלה

גם לכן יש ביקורת על סגנון הלבוש של חברה? אם כן, הייתן אומרות לה משהו על זה? מ...
חבדניקית או לא?
חיתוכי-אייקונים-ריבועים_30

אהבתי לעצמי גדולה

בתגובות לפוסטים אחרים, ראיתי שלא כולן חבדניקיות, אלא חרדיות.. מעניין כמה מכן ...
מספר אחת בביטחון / 20 🏆
icon_set_3_42

רעות

כאשר אנו זוכרים כי ההשתדלות נועדה רק לצורך עבודת הבורא, איננו תולים תקוות בהש...
ממלכה לחיים 3
emotion_icon_42

רעואל

"גם אנשים טובים יכולים לטעות, והתשלום על טעויותיהם עשוי להיות יקר. ועדיי...
אין עלינו...
icon_66

אנונו...מממ...מהההה😲😂

הגנים של בורא עולם זורמים לנו בדם!…
לא רוצה להיות שליחה
icon_18

שליחה אחת

טוב אני גם שליחה כמו הרבה בנות בחול במקוםם נידח שרוב הסיכוים שלא תכירו את השם...

31 תגובות

  1. ואווו, כתבת יפה!!!
    סוף סוף אני שומעת גם כיוון מחשבה אחר על הסמארטלמידה הזה מצד התלמידות…
    הרעיון באמת ממש טוב אם רק לא היו *מחייבים* בנות לקנות ו'עושים טובה' למקשיות

  2. את כתבת והסברת ממש יפה!
    אישית חושבת שזה רעיון גרוע, אין בעיה להציע לקנות מבית הספר פאלפונים חסומים,אבל לנסות לכפות על תלמידות והורים להוציא סכום על סמארטפון לבת בכיתה ט׳ שמעדיפה להישאר עם מקשים??
    ולא הבנתי למה קראו לסמארטפון סמארטלמידה,למה צריך סמארטפון בשביל למידה?סמארטפון שכל היום צמוד לתלמידה! אם הם באמת חושבים על למידה באמצעי טכנולוגי שיציעו לרכוש טאבלט שנשאר בבית הספר,הוא בוודאי הרבה יותר זול. והרבה יותר יעיל ללמידה מסמארטפוו

    1. זה לא באמת משמש ללמידה, לפחות עד היום.
      הטלפונים כולם כולל הסמארטתלמידה מופקדים בארונות נעולים בכיתה במשך יום הלימודים.

  3. אני אישית לא מסכימה עם הרעיון הזה… כי בנוסף לכל היתרונות וזה שהפלאפון חסום הרמטית וכו וכו יש את העיניין של התמכרות שבקטע הזה באמת לא משנה כמה המכשיר יהיה חסום ומוגן!
    אני רואה את זה בכיתה שלי, יום ראשון ללימודים הבנות לקחו את הפלאפונים ב'בסדר' והיום- ביום השני כבר כולן התנפלו על הפלאפונים כאילו שזה הילד המתוק והחמוד שלהן שלא ראו שנים- כבר ממש ממוכרות והשינוי הוא תוך יום!!!!!

  4. וואו. אפשר לומר שממש התרשמתי מכושר הניסוח והניתוח שלך?
    את חכמה, ממוקדת, מנתחת בהיגיון וממבט ניטרלי כמעט לגמרי(טוב..את בכל זאת סובייקטיבית בנושא) ומסבירה ממש טוב את דעתך בעניין. לייק!
    לגבי הנאמר בפוסט, אני לא לומדת בבית הספר שלך ולכן אין לי כל כך דעה על הנושא, אבל אני חושבת שאת צודקת. ועם או בלי קשר, רציתי לומר שאני ממש אשמח שתעלי לנו עוד פוסטים! על מה שלא יתחשק לך, ממצב התוכים באלסקה(יש שם כאלה?) עד המצב הפוליטי בזימבבואה. את מביעה טוב את הדעות שלך, מעניין אותי לשמוע עוד מהן.
    נ.ב: ההגדרה 'אפור וחסר דעה עצמית' אומרת לך משהו? מעניין אותי..

  5. אוקיי אז ככה
    אני חייבת לציין שאת יודעת לנסח את עצמך בצורה מיוחדת וברורה, ממש הבנתי כל מה שאת רוצה להגיד.
    ועדיין.
    ישלי הרבה הרבה מה לומר על החוק הזה (שבינינו תודו שהוא נורא יצירתי) ושום דבר ממה שיש לי להגיד הוא לפן החיובי.
    נגד, נגד, נגד.
    בגלל שעל הבנות עצמן דברו כל כך הרבה, בואו נדבר רגע על תוצאות נגררות ולא על הבנות עצמן.
    ולא חסר כאלה.
    ניתן לכם לדוגמא את כל המי ומי שעוברים ברחוב, ורואים בת חבדית חסידית עם תלבושת של בית חנה ירושלים צנועה וחסודה. עד כאן הכל טוב ויפה ברוכשם ?
    מסתכלים על הדבר הנורא מעניין בצורת מלבן לא גדול שנמצא לה ביד.
    בום.
    סמארטפון.
    אופס.
    ואז מתחילות המחשבות (כן? רבות מחשבות בלב איש ?)
    תחשבו עלזה שניה בעצמכן. בת חבדית חסודה ןצנועה שמסתובבת ברחוב וגורמת קידוש ה' גדול עם כל הלבושים וכו וכו, ומחזיקה סמארטפון ביד. מה אנשים אמורים לחשוב? אהה אוקיי, אז חבד זה לא בדיוק מה שחשבנו. ילדה שנראית כלכך חסידית מסתובבת עם סמארטפון ביד? יהיה מעניין לספר עלזה… וזהו. מכאן הכל היסטוריה. זאת רק דוגמא אחת. תחשבו שהאיש/ה שעברו וראו ברחוב את אותה בת הם חוזרים בתשובה, ואיזה קטע בדיוק בכיוון חבד. אתם יכולות לחשוב מה זה עלול לגרום? יכול להיות שאני קצת קיצונית, העיקר הכוונה שתבינו את מה שאני מנסה לומר.
    ובואו בלי קשר, בית ספר חבד, בית ספר של הרבי!! ורוב עם שם עם סמארטפונים. וואו כמה נחת לרעבע.
    עד כאן דבריי לתגובה הזאת, ישלי עוד הרבה אבל נראה לי זה די והותר…
    תודה אם קראתם את התגובה שלי, וכן? זאת הדעה שלי בלבד…
    יום נעים שיהיה לכן ?
    נ.ב
    אני לא מבית חנה ירושלים.

    1. מה הקשר לבית חנה?
      זה עניין כללי
      יש בנות בתיכוני חבד עם סמאטרפון – נקודה, עובדה.
      עכשיו מה חושבים עלינו?
      סליחה לא אוהבת את הכיוון הזה.
      אם זה נכון – תעשי.
      לא נכון – אל תעשי.
      לא בגלל מה שאחרים חושבים, סורי..
      ואהממ יש אפשרות שלישית, שזה את עם משו לא נכון, ויודעת שלא בטוח הוא נכון – כאן צריך לעשות חישוב מסלול מחדש:\
      לצערי, אני באופציה השלישית..:\
      מקווה שבקרוב אני ידע להחליט נכון..

      1. ברור שחשוב לראות מה חושבים עלינו! אנחנו אמורות להוות דוגמא חיה ולא ח"ו להפך..
        אני לא זוכרת את הפרטים המדויקים(אולי מישי תתקן..)
        הרבי אמר פעם למישהו שקנה טלוויזיה שיוציא את הכומר מהבית.. וכנל על סמארט.. ככה שאנחנו יודעים טוב מאוד מה האמת ומה צריך לעשות. אז לא להתכחש.

      2. מישהי…
        אני לא מסכימה עם קרקר בגלל שזה באמת קיצוניות, אבל אני חושבת שחלק מהחיים זה לחשוב מה אנשים אחרים חושבים על על מה שאת עושה,
        ניקח לדוגמה את הבגדים, ברור לכולנו שלא צריך כל הזמן רק לחשוב מה יגידו ומה יחשבו, ועוד יותר ברור(לי בכל אופן) שצריך ללבוש דברים שמקובלים ולא להיות חריגים ושונים…
        ואם נחזור לנושא הקודם, יש עניין אפילו יותר גדול בנושא של מה יחשבו על בת חבדניקית, אני צריכה לדעת שכשאני הולכת ברחוב גם אם לא מתחשק לי אני מייצגת משהו..

  6. בכללי הסברת את זה מאוד יפה, בצורה שנותנת כיוון מחשבה נוסף,
    אבל בכל זאת אני לא חושבת שמבוגרים(!) צריכים לדרוש מנערות בכיתה ט' לקנות סמארטפון, ובייחוד(!) אם הן לא רוצות…!
    הילדה לא רוצה סמארטפון – תשמחו!!! לכו ותקפצו במסדרונות של בית הספר!!!
    וסליחה על הבוטות, אבל-
    מה?? מה הבעיות שלכם?!!

  7. סתם ילדה לא קשורה – תקראי את הכותרת… אני קניתי את הסמארטלמידה אבל לא ממש ברצון. לא משנה (אגב, הוא לא דרדר אותי. לא התמכרתי. החסימה לא נפרצה. לא קרה לי שום דבר בגלל הסמארטלמידה הזה, ב"ה ב"ה. זה בערך המקום שלי…)
    אבן דרך – וואו, תרשי לי לתלות את מילותייך מעל המיטה שלי?
    נ.ב. התכוונת לעמוד שדרה וכל זה??? אוחח, אני מובכת.
    ולכל השאר – "חשבתי שנהיה שכבה נסיונית ושיפסיקו עם הכלל הזה (שאני לא בעדו, ממש לא)". ציטוט מהפוסט. אני גם נגד.
    ה' יעזוררר
    הוא חייב.

    1. בטח!
      בתנאי שאת מעלה עוד פוסטים?
      עשינו עסק?
      נ.ב: לא לא, אל דאגה, פשוט חשבתי שאת מישהי שאני מכירה משם;) הסגנון שלך הזכיר אותה.
      אגב, יש לך שם נוסף באתר?
      עושה לי רושם שכן..

    2. ??? איזה מתוקות ומצחיקוליות
      ברגע שאבן כתבה את המילים, הבנתי למה היא מתכוונת:)
      מגניב!
      ועכשיו, הנה לך תגובה בשם שעד לא מזמן לא ידעת?

    3. נ.ב: במחשבה שניה, כן, התכוונתי לעמוד שדרה וכל זה?
      פשוט חשבתי שהתכוונת למשהו אחר.
      אז כן, לזה התכוונתי.
      מגניב.
      אז רגע..
      מה ההגדרה של 'מוז'יניק, כריזמטי, שנון ומוכשר' אומרת לך?
      מעניין אותי מה תהיה הדעה שלך על זה, למרות שהיא בכל זאת קצת צפויה?

      1. אוי אבן אבן, ברור שעמוד שדרה הכוונה לעמוד שדרה במובן הזה.
        וההגדרה "מוז'יניק, כריזמטי, שנון ומוכשר" זה כאילו אני, יאפ. (האני השני, או השלישי או הרביעי…)

  8. לא חושבת שיש מה לדון אותם לכף זכות.
    הרעיון הזה מופרך מיסודו.
    כל מי שנשארה עם מקשים היא אלופה!!
    ותודה שאמרת על הנוכחות, כי לפי מה שהבנתי שאין זה באמת היה נשמע מופרך.

  9. פוסט נקי ונעים ומנוסח נהדר.
    תודה!

    דעתי האישית מסתכמת בגיחוך.
    האם באמת נראה להנהלה המהפכנית שהבנות ישמשו בסמארטפון *רק* בכיתה?
    מובן שאם כבר יש לך סמראטלמידה או מה שזה לא יהיה – את תמצאי את עצמך יושבת עליו כל היום וכל הלילה, מול ווצפ או שוב, מה שלא יהיה ומבזבזת את זמנך.

    1. "מובן שאם כבר יש לך סמראטלמידה או מה שזה לא יהיה – את תמצאי את עצמך יושבת עליו כל היום וכל הלילה, מול ווצפ או שוב, מה שלא יהיה ומבזבזת את זמנך."
      הו לא פנרס, אני מכירה את עצמי ומכירה את חברות שלי ואני מתנגדת בתוקף להגדרה הזאת (חי, יש לנו סמארטלמידה אבל אין לנו ווצאפ. האמת שיש גם בנות עם ווצאפ שעוד לא התמכרו).
      הסמארטפון לא נועד רק לשימוש בכיתה. אף אחד לא חושב ככה. הקטע הוא שממילא יש מלא בנות שקונות לשימושם האישי עוד בלי ה"מיזם" הזה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות